گردشگری و توریسم

روزانه هفت بیمار کرونایی از میامی بستری می شوند

عباس طاهران پور روز چهارشنبه در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان  اعلام کرد: آمار در میامی رو به افزایش و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه این تعداد به نسبت جمعیت میامی آمار زیادی محسوب می شود ، افزود: آمار  در حالی ارائه می‌شود که بسیاری از جمعیت روستایی میامی در کالپوش خدمات درمانی و بهداشتی خود را از استان‌های مجاور به خصوص گلستان و خراسان شمالی می‌گیرند.

معاون فرماندار میامی با بیان اینکه اطلاعیه‌هایی برای آگاه کردن بیشتر مردم از بیماری کرونا در دست چاپ و نشر بین جامعه است، تصریح کرد: طبق قانون اگر کسی موجبات به خطر انداختن مردم را فراهم کند مجرم تلقی می‌شوند .

طاهران پور با بیان اینکه باید از تجمع  مردمی در این شرایط تهدید کرونایی جلوگیری کرد، اظهارداشت : دهیاران ،شورای اسلامی شهر و روستا و بهورزان روستایی و همچنین بسیج مردمی اطلاعات لازم دراستای تجمعات مردمی، عروسی‌ها و عزاداری‌ها را حداقل ۲۴ ساعت قبل به ستاد مقابله با کرونا اعلام کنند تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر دیروز ‌با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا ، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. 

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.