گردشگری و توریسم

بیمارستان های لرستان ظرفیت پذیرش مبتلایان به کرونا را ندارند

محمود ثمینی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: در شرایط کنونی رسانه ها باید بیش از گذشته در زمینه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا ایفای نقش کنند. 

وی گفت: لرستان همچون بسیاری از مناطق کشور در شرایط حاد کرونایی قرار دارد و نیاز است رسانه های جمعی استان و مطبوعات و نشریات محلی بیش از گذشته و با دغدغه بیشتر نسبت به اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و بالابردن حساسیت عمومی در جهت لزوم اجرای دقیق مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: متاسفانه ظرفیت بیمارستانی استان پاسخگوی حجم گسترده مبتلایان نیست و نیاز است مردم از حضور در مراکز پرخطر و تجمع های گسترده، برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی و تردد های غیر ضروری خودداری کنند.

وی افزود: مردم باید با حساسیت بیشتری در زمینه رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، اصول فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک اقدام نمایند. 

ثمینی گفت: دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی اقدام نموده و به خصوص در راستای اعمال مصوبه حضور ۵۰ درصدی کارکنان در محل کار دقت نظر لازم را بعمل آورند .

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: مصوبات شورای اطلاع رسانی در کل استان لازم الاجرا است و بر اساس مصوبه ی قبلی شورا، مدیران دستگاه های اجرایی استان می بایست شکایت خود نسبت به رسانه ها را قبل از ارجاع به دستگاه قضایی، از طریق شورای اطلاع رسانی پیگیری کنند و عدم رعایت این مصوبه غیر قانونی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه ضمن گرامیداشت ۱۳و ۱۴ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، گفت: اقدام و رفتار اخیر رییس جمهور فرانسه در تایید اسلام ستیزی و اهانت یکی از رسانه های این کشور به اسلام و پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص)، نه تنها نشان آزاد اندیشی و طرفداری از آزادی نیست که عامل ایجاد تفرقه در بین طرفداران ادیان الهی است. 

حسین رضا فتایی ادامه داد: مهمترین نقش شورای اطلاع رسانی در شرایط کنونی، استفاده از ظرفیت رسانه های استان در جهت تحقق مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا است که می تواند مدیریت اقدامات پیشگیرانه را تضمین نماید.

وی اظهار کرد: مصوبات اخیر ستاد ملی برای مراکز استانها از جمله خرم آباد از ظهر دوشنبه به اجرا گذاشته شده و لازم است مردم شریف استان همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.