گردشگری و توریسم

مازندران پازل همدلی خود را تکمیل کرد

به گزارش ایرنا ، طرح پازل همدلی که برای تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان محروم در شرایط کرونایی از سوی بهزیستی شکل گرفت ، ۳۰ مهر ماه در مازندران شکل اجرایی گرفت.

این طرح در کنار تهیه لوازم آموزشی برای دانش آموزان مددجو قصد دارد بزرگ‌ترین پازل دنیا را بسازد که حدود ۶۰۰ هزار قطعه دارد و سهم مازندران از این پازل حدود ۲۳ هزار قطعه بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران اعلام کرد که شهروندان نیکوکار استان تمامی ۲۳ هزار قطعه پازل سهم استان را خریداری کرده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران ، فرزاد گوهردهی ارزش این قطعات را ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مردم خیر استان نه تنها تمامی قطعه ها را به نام خود خریداری کردند ، بلکه خواستار سهم بیشتر شده اند.

وی از اختصاص ۲ هزار قطعه مازاد به مازندران خبر داد و خواستار ادامه مشارکت شهروندان در این طرح و خرید قطعات مازاد شد.

مدیرکل بهزیشتی مازندران گفت : از سازمان بهزیستی حدود چهار هزار قطعه مازاد درخواست کردیم که برای اختصاص آن پاسخ مثبت به استان داده شد.

بنا بر اعلام رسمی ، کف سهم خرید هر قطعه از پازل همدلی ۱۰ هزار تومان است ، ولی خرید بیش از آن محدودیتی ندارد. همچنین با خرید هر سهم قطعه مورد نظر در پازل ملی به نام فرد خریدار ثبت می شود و در کنار دیگر قطعات در بهزیستی کشور نگهداری و به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

مازندران بیش از چهار هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز مددجو تحت پوشش بهزیستی دارد که بخش قابل توجهی از آنها از داشتن ابزارهای آموزش مجازی در شرایط کرونایی محروم هستند.

بهزیستی مازندران در حال حاضر ۶۳۳ هزار مددجو را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۶۰ هزار نفر معلول و حدود ۱۲۷ هزار زن سرپرست خانوار یا بی سرپرست هستند.