گردشگری و توریسم

مرگ ۲ نفر بر اثر گاز گرفتگی در گالیکش و چند خبر کوتاه از گلستان

فرماندار گالیکش گفت که ۲ جوان بر اثر گاز گرفتگی ناشی از سوخت ناقص آتش در داخل چادر مسافرتی که در جنگل‌ روستای کوچ داده شده “خسروآباد” بخش مرکزی این شهرستان برپا شده بود، فوت کردند و سه نفر دیگر نیز دچار مسمومیت شدید شدند.

علی اصغر میرزایی، اسامی فوت شدگان را “حمیده اورنگی” ساکن روستای پادلدل و “سیدمحسن حسینی” ساکن شهر گالیکش اعلام کرد و افزود: موضوع این حادثه و علت حضور شبانه افراد در جنگل توسط نیروی انتظامی درحال بررسی است.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت که با اجرای طرح غربالگری در زندان‌های این استان که از ۲ ماه گذشته آغاز شده تاکنون ۸۰۸ نفر زندانی آزاد شدند.

هادی هاشمیان افزود: در طرح غربالگری که با دستور رئیس قوه قضاییه اجرا می‌شود، قضات برجسته با حضور در زندان ‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی پرونده‌ها و شنیدن خواسته‌های مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاق باشند، پرونده آنها برای انجام مراحل قانونی آزادی از زندان، تکمیل و دستورات قضایی مورد نیاز صادر می‌شود.

هاشمیان صدور این احکام را یکی از علل کاهش ۷.۵ درصدی ورودی زندان‌های گلستان در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

**

ساختمان مدرسه ابتدایی شهدای بانک مسکن روستای “یکه قوز سفلی” کلاله که با ۵۴۰ متر مربع زیربنا در زمینی به وسعت یک هزار و ۲۰۰ متر و ۳۰ میلیارد ریال با مشارکت بانک مسکن کشور احداث شده بود، امروز یکشنبه طی مراسمی به دانش آموزان این شهرستان اهدا شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در این مراسم گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ پروژه با ۱۷۲ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است و بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال ۲۰۰ کلاس درس دیگر به بهره@برداری می۲رسد.

**

پنج دستگاه محلول‌پاش ضدعفونی‌کننده در مدارس مرزی گنبدکاووس توزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که این دستگاه‌ها با کمک نیکوکاران تهیه و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان در شرایط کرونایی توزیع شده است.