گردشگری و توریسم

اجرای ۲۵ بسته تحولی در راستای پویایی بیشتر نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز یکشنبه در نشست اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش در ارتباط مجازی با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان بر اجرای همه جانبه ۲۵ بسته تحولی آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: اجرای این برنامه ها که برگرفته از راهکارهای سند تحول بنیادین و برنامه زیر نظام های ۶ گانه هستند می توانند نقش تحول آفرینی در راستای بالندگی بیشتر آموزش و پرورش ایفا کنند.

وی با اشاره به سخنانی از شهید محمدعلی رجایی، وزیر وقت آموزش و پرورش، گفت: تربیت انسان، مسئولیت بسیار سنگینی است، آموزش و پرورش صحیح انسان را برای زندگی سالم و حیات طیبه آماده می کند و منشا سعادت و تعالی انسان در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با قدردانی از تلاش فرهنگیان این استان در شرایط سخت همه گیری بیماری کرونا، تصریح کرد: غیرحضوری شدن موقت آموزش ها و تعطیلی مقطعی مدارس نمی تواند بهانه ای برای کم کاری عده ای باشد، زیرا به تعبیر قرآن امانتداری سبب ازدیاد نعمت می شود و کم کاری و خیانت، فقر را به همراه دارد.

اسکندری نسب گفت: در شرایط بحرانی فعلی کشور، افرادی موفق هستند که در برابر مشکلات ایستادگی می کنند، عده ای به جای پرداختن به کار خود فقط به دنبال بهانه تراشی از شبکه شاد و پررنگ کردن ضعف های احتمالی آن هستند که باید نگاهمان را در این خصوص تغییر دهیم و با تکیه بر نقاط قوت کار را پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای بهداشتی انجام شده در مدارس استان کرمان گویای اجرای شیوه نامه های بهداشتی مصوب و رعایت قابل قبول موارد بهداشتی توسط دانش آموزان و معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تداوم تعطیلی آموزش های حضوری تا ۲۳ آبان ۹۹ گفت: تصمیم گیری در خصوص فعال بودن مدارس یا صددرصد بودن آموزش های غیرحضوری بر عهده ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا است.

اسکندری نسب در رابطه با شبکه شاد گفت: راه اندازی شبکه شاد، یکی از فرصت های ناب در نظام آموزشی کشور است، این شبکه یک شبکه انحصاری، ایمن و رایگان است که مورد تحسین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم قرار گرفته و امروز قابلیت ها و ظرفیت هایی هم به آن افزوده شده است.

وی بر ممنوعیت استفاده از پیام رسان های غیرداخلی توسط دانش آموزان و معلمان استان تاکید کرد و گفت: تا قبل از ورود دستگاه های نظارتی، استفاده از آموزش های مجازی باید در بستر پیام رسان های داخلی و شبکه شاد، برای همه مدارس اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خواستار توجه جدی تر مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان به موضوع احراز هویت در شبکه شاد شد و گفت: انتظار ما این است وضعیت کرمان در زمینه احراز هویت در شبکه شاد قوی تر و با تمام توان دنبال شود.

اسکندری نسب گفت: سخت کوشی و خلاقیت همه کارکنان ستادی و آموزشی در شرایط دشوار کرونایی باید موجب بالندگی استان شود از هیچ کوششی نباید دریغ کنیم و مسئولیت باید از کسانی که نمی توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند و متعهد به کارشان باشند، سلب شود.