گردشگری و توریسم

۳۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد سرباز روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین، اظهار داشت: این برنامه‌ها با توجه به وضعیت کرونایی کشور و با محوریت استکبارستیزی و انتقام سخت از آمریکای جنایتکار برگزار می‌شوند.
وی افزود: با توجه به وضعیت کرونایی کشور و اعلام محدودیت‌های مختلف از سوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، بیشتر برنامه‌های این هفته به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
این مسوول با بیان اینکه پیوست همه اقدامات این سازمان، توجه و برنامه ریزی در فضای رسانه است، اظهار داشت: امروز با دنیایی روبه رو هستیم که رسانه در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر نتوانیم به درستی و با روش منطقی و عقلانی با آن رفتار کنیم با مشکلات فراوانی روبه رو می‌شویم.
سرباز افزود: امروز دشمنان، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با توجه به ظرفیت رسانه‌ای خود، مشکلات بیشتری را برای مردم و ملت‌های مسلمان به وجود بیاورند که اگر این اتفاق با غفلت مسوولان و افراد متخصص رو به رو شود به طور قطع با پیروزی دشمنان همراه خواهد بود.
وی با بیان اینکه عرصه رسانه در کشور، مغفول مانده است، گفت: غفلت در زمینه رسانه را می‌توان به راحتی از وضعیت معیشتی و رفاهی خبرنگاران تشخیص داد و جا دارد برنامه ریزی‌های لازم برای ارتقای جایگاه خبرنگاری و بهبود وضعیت معیشتی فعالان رسانه در استان صورت گیرد.
رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار داشت: سرمایه ها و استعدادهای رسانه‌ای با توجه به بی‌توجهی مسوولان و کمبود حمایت‌های مادی و قانونی از بین می‌روند که این مهم به هیچ وجه، مطلوب ارزیابی نمی‌شود و باید هر چه سریعتر برای برطرف کردن این مشکل تدابیر لازم اتخاذ شود.
سرباز با اشاره به اینکه تغذیه فکری و فرهنگی مردم از رسانه‌ها، کتاب‌ها و مطبوعات تامین می‌شود، اضافه کرد: برای غنی شدن محتوای رسانه‌ای باید حمایت‌های مسوولان و وضعیت یارانه مطبوعات بهبود یابد تا بتوانیم شاهد اثرگذاری مطلوب رسانه در جامعه باشیم.
وی اظهار داشت: رسانه‌ها اکسیژن فرهنگی جامعه را تامین می‌کنند و اگر حمایت‌های لازم از آنها صورت نگیرد به طور قطع با مشکلات زیادی در جامعه رو به رو خواهیم شد.