گردشگری و توریسم

آخرین تحولات امنیتی عراق

به گزارش ایرنا، ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: یک یگان از تیپ ۵۲ الحشد الشعبی حمله عناصر تروریستی داعش در منطقه «تل اکصیبه» در شرق بخش الدور در استان صلاح الدین را خنثی کرد.

این بیانیه می افزاید، نیروهای الحشد الشعبی به تیراندازی عناصر داعش در تل اکصبیه پاسخ داده و سپس منطقه را تفتیش و پاکسازی کرده و امنیت را در آنجا برقرار کردند.

در همین حال، واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق در بیانیه ای اعلام کرد که ماموران واحد اطلاعات این یگان با هماهنگی با واحد اطلاعات فرماندهی استان نینوا یک سرکرده گروهک تروریستی داعش را دستگیر کردند.

براساس این بیانیه، این تروریست در حال آمدن از اردوگاه «الجدعه» به سمت نینوا بود که در یک محل ایست و بازرسی دستگیر شد.

واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق در بیانیه جداگانه ای همچنین از دستگیری دو سرکرده دیگر داعش در منطقه الحویجه در استان کرکوک خبر داد.

واحد اطلاعات نظامی عراق همچنین اعلام کرد که یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده را خنثی کرده است.

در بیانیه واحد اطلاعات نظامی آمده است: براساس داده های اطلاعاتی رسیده مبنی بر وجود یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در جنوب اتوبان منطقه «الرطبه» در استان الانبار، نیروها به محل اعزام شده و اقدام به منفجر کردن کنترل شده این خودرو کردند.

براساس این بیانیه، تروریست ها قصد داشتند با استفاده از این خودروی بمبگذاری شده اقدام تروریستی علیه مردم و نیروهای امنیتی عراق انجام دهند.

در همین حال، ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق از پاکسازی کامل جزیره «کنعوص» در جنوب شهر موصل مرکز استان نینوای این کشور بعد از عملیات نظامی گسترده چند روزه خبر داد.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.