گردشگری و توریسم

ترافیک در راه‌های ارتباطی قزوین عادی و روان است

سرهنگ فرهاد ذاکری منش عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به روند شیوع ویروس کرونا و ادامه بحران وضعیت این بیماری در بسیاری از استان‌های کشور، پلیس به هموطنان توصیه می‌کند تا به منظور مقابله با این ویروس تا حد امکان از سفرهای بین شهری غیرضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ محدودیت ترافیکی به ما گزارش نشده اما در صورت اعلام این وضعیت، پلیس راه قزوین اقدام به اعمال آن در راه های ارتباطی استان خواهد کرد. 

رییس پلیس راه استان قزوین از رانندگان خواست تا ضمن صبر و حوصله هنگام رانندگی، از هرگونه تخلفات مندرج در قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشینان خودرو خودداری کرده و در طول سفر نیز رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل را تحت هر شرایطی داشته باشند. 

سرهنگ ذاکری منش خستگی رانندگان را علت بیشتر وقوع تصادفات جاده‌ای دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه جاده نیز بخشی از سفر محسوب می‌شود به رانندگان توصیه می‌کنیم تا به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ضمن توقف خودرو در پارکینگ‌های حاشیه راه، از مواهب و مناظر طبیت موجود در بین راه نیز بهره‌مند شوند. 

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.