گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

ورزشکاران یزدی نقش زیادی در ترویج نماز دارند

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقامه استان به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در جامعه به خصوص بین ورزشکاران و جوانان اشاره کرد و افزود: ترویج این واجب الهی از سوی ورزشکاران و قهرمانان که الگوی نوجوانان و جوانان هستند تاثیرگذارتر و موفق‌تر است.  

وی با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش ( ۲۶ مهر لغایت دوم آبان‌ماه ) با قدردانی از اقدامات انجام شده برای گسترش نماز در جامعه هدف اظهار کرد: در اداره‌کل ورزش و جوانان استان شاهد توجه و اهمیت قرار دادن مساله نماز هستیم و بسیاری از مجموعه ها و فضاهای ورزشی یزد نمازخانه دارد.

این مسوول یادآور شد: جامعه ورزش و جوانان، مجموعه‌ای وسیع است و مخاطبان زیادی دارد که بیشتر آنها نوجوان و جوان هستند که باید نگاه ویژه‌ای به ترویج نماز شود و ورزشکاران و قهرمانان که الگوی افراد جامعه هستند می‌توانند مروجان خوبی برای نماز باشند.

به گفته موسوی، تاثیرگذاری قهرمانان در جامعه را نمی توان انکار کرد و رفتار ورزشکار پس از کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کشوری و حتی بین‌المللی مهم است چون یک ورزشکار با به جا آوردن سجده شکر بعد از  کسب مدال می‌تواند به راحتی فرهنگ و اعتقادات خود را به دنیا نشان دهد در صورتی که انجام این امر توسط یک مبلغ دینی بسیار زمانبر و کاری دشوار است. 

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه با فراهم ساختن مکان و جایگاهی برای اقامه نماز در اماکن ورزشی می‌توان اهمیت و جایگاه نماز را به جوانان و اهالی ورزش نشان داد ،گفت: نماز مانع از انحراف انسان می شود و اگر بتوانیم اهمیت و جایگاه نماز را به جوانان معرفی کنیم، شاهد کاهش بخشی از آسیب‌های اجتماعی هستیم .

مسعود شریعتی افزود: در تمامی مکان های ورزشی استان نمازخانه ایجاد شده است و تلاش داریم در برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد تا در زمان نماز نباشد و در مسابقات مختلف نمازجماعت برپا شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد .