گردشگری و توریسم

امتحانات دانش‌آموزان حضوری برگزار می‌شود

احمد اسکندری نسب روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق این استان کرمان به صورت ویدیو کنفرانس با اشاره به پاره ای از خصوصیات مدیران کارآمد از نظر تعالیم دین مبین اسلام افزود: تعامل، همدلی، مشارکت جویی، مشارکت پذیری و خلاقیت و نوآوری را از مهمترین خصوصیات مدیران کارآمد برشمرد.

وی تاکید کرد: مدیر کارآمد به خوبی با فرهنگ سازمانی، فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی آشناست و برای دست یابی به توسعه فرهنگی با علم و هوشیاری قدم بر می دارد.

اسکندری نسب با بیان اینکه نگاه سیستمی و شبکه ای به تمام محیط پیرامون و اطراف می تواند یکی دیگر از ویژگی های یک مدیر کارآمد باشد اظهار داشت: توجه به نیازهای انسانی کارکنان و همچنین ارزش های والای انسانی لازمه کارآمدی مدیران است.

مدیر کارآمد پیش قدم و خود آغازگر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یک مدیر بهره ور تمام زمینه ها را برای اصلاح نگرش ها و مهارت ها و همچنین افزایش سطح دانش خود و کارکنانش فراهم می کند و همواره به دنبال اصلاحات است و با یک برنامه ریزی دقیق نقطه آغاز و پایان آن را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه مدیر کارآمد پیش قدم و خود آغازگر، خود پیش برنده، خود ناظر و خود ارزشیاب است و دیگران را نیز به این امر دعوت می کند خاطر نشان کرد: مدیر کار آمد از رو در رویی با مشکلات نمی هراسد و همواره با آغوش باز به سوی مشکلات رفته و خود و کارکنانش را در این مسیر می آزماید.

وی با عنوان اینکه یک مدیر موفق به شدت هدف گرا، فرآیندگرا، پیشرفت گرا و توفیق گراست گفت: مدیران کارآمد همواره چشم اندازها و برنامه های خود را با کارکنان خود مطرح نموده و از ایده ها و نظرات آن ها بهره می برد.

اسکندری نسب افزود: مدیرکارآمد برای رفع تنگناها و محدودیت ها، خلاها و نارسایی ها بی وقفه می کوشد و فرصت ها و تهدیدها را به خوبی می شناسد و با شناخت دقیق و اصولی بحران های پیش رو با قاطعیت و مهارت آن ها را پشت سر می گذارد.

تدوین و طراحی اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر تدوین و طراحی دسترسی دانش آموزان به آموزش و قرار دادن آن در معرض دید بازدیدکنندگان تاکید کرد و گفت: کم کاری در این زمینه عدم دسترسی دانش آموزان به آموزش در شرایط فعلی گناه نابخشودنی است.

وی بازدید مستمر از جریان آموزشی مدارس و حضور در شورای معلمان مدرسه را نیز ضروری دانست و گفت: اشراف کامل رئیس اداره به فرصت ها، تهدید ها، نقاط ضعف و قوت حوزه کاری لازمه ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

وی بر توجه به معیشت و عزتمندی معلمان و مطالبه آنان با مدیریت اخلاق مدار مبتنی بر روابط انسانی تاکید کرد و افزود: توانمند سازی فرهنگیان در زمینه استفاده از فناوری نوین بویژه فضای مجازی و شبکه شاد در شرایط فعلی ضروری است.

وی خواستار توجه اصولی به اجرای بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش شد و از  بر شرکت فرهنگیان، دانش اموزان و والدین آنها در پویش ملی آجر به آجر تاکید کرد.