گردشگری و توریسم

طرح رایگان بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در آذربایجان‌غربی با استقبال مواجه شد

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی روز سه‌شنبه اظهار داشت: شرکت ملی گاز، همسو با سیاست‌های مسوولیت اجتماعی، به حوزه بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ورود کرده است تا با این روش، میزان مصرف گاز تا ۱۰ درصد کاهش یاید.

وی با اعلام اینکه در قالب این طرح، سه فرایند تنظیم مشعل، نصب رسوب‌گیر و عایق‌کاری موتورخانه‌ها انجام می‌گیرد، تاکید کرد: اجرای این طرح برای مشترکین شرکت گاز استان رایگان بوده و تمامی هزینه‌ها از سوی این شرکت پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شرکت‌های تاسیساتی که به عنوان مجریان این طرح، اجرای سه فرایند مذکور را انجام و دستمزد خود را از شرکت گاز دریافت می‌کنند، می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، افزود: این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت ملی شرکت گاز به آدرس www.nigc.ir، در قسمت بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ثبت نام کرده و در این طرح مشارکت کنند.

وی ادامه داد: مشترکینی که برای سیستم گرمایشی منزل خود از موتورخانه استفاده می‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به همین بخش در سایت شرکت ملی، ثبت نام کنند تا موتورخانه ساختمان آنها مورد اصلاح و بهینه‌سازی رایگان قرار گیرد.

وی افزود:  طی یک هفته آغازین این طرح نیز آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد ثبت نامی، جزو سه استان برتر کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، شرکت ملی گاز برای اجرای این طرح 60 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است، افزود: اجرای این طرح افزون بر بهینه سازی مصرف گاز، اشتغال‌زایی در کشور را هم مدنظر داشته است.

میزان بهره‌مندی شهرهای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز در دولت تدبیر و امید رشد بسیار مناسبی داشته و به رقم ۹۹.۶ درصد رسیده است.

تعداد مشترکان شهری گاز در آذربایجان‌غربی در دوره هفت سال از این دولت به بیش از ۷۹۱ هزار و ۸۱۴ عدد و تعداد انشعابات نیز از مرز ۳۰۴ هزار و ۶۱۴ گذشت.

در دوره تمامی دولت‌های قبل از دولت تدبیر و امید، تنها ۳۰۴ روستا در استان از نعمت گاز بهره‌مند بود که طی هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید به بیش از ۸۶۶ روستا گازرسانی شده است.

به عبارتی دیگر در سال ۱۳۹۲ تنها ۳۲ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی بهره مند بودند ولی در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوارهای روستایی با درنظر گرفتن طرح‌های در حال اتمام به بالای ۸۱ درصد می‌رسد.

آذربایجان‌غربی ۱۷ شهرستان، ۴۳ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد.