گردشگری و توریسم

مراغه‌چیان: همه از فکری قهرمان می‌خواهند

«سعید ‌مراغه‌چیان» سال‌ها با پیراهن استقلال در مستطیل سبز حضور داشت و حالا ریاست آکادمی باشگاه استقلال را بر عهده دارد.

او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شرایط استقلال و حضور محمود فکری روی نیمکت آبی‌پوشان حرف زد که متن این مصاحبه را در زیر خواهید خواند.

استقلال در لیگ بیستم مدعی قهرمانی خواهد بود؟

مگر می‌شود استقلال مدعی قهرمانی در لیگ برتر نباشد؟ نام استقلال یعنی مدعی قهرمانی بودن و به طور حتم این تیم در لیگی‌ که پیش رو است از شانس‌های اول قهرمانی خواهد بود.

اما برای تحقق این امر کار سختی پیش رو خواهد داشت؟

حتما این طور است، تیمی که می‌خواهد قهرمان شود کار آسانی پیش رو ندارد و رقیبان سرسختی را پیش روی خود می‌بیند. به طور حتم آبی‌پوشان برای رسیدن به عنوانی که همه هواداران چشم انتظار آن هستند موانع و سختی‌های زیادی پیش رو خواهند داشت اما باید با تمام قوا در این مسابقات حاضر شوند.

فکری برای هدایت استقلال گزینه مناسبی بود؟

فکری از بازیکنان قدیمی استقلال بود که سال‌ها پیراهن این تیم را پوشید و کاپیتانی این تیم را بر عهده داشت. او گزینه مناسبی بود و حالا هدایت تیمی را بر عهده گرفته است که میلیون‌ها هوادار دارد.

موفق می‌شود؟

باید موفق شود، محمود فکری دشواری‌های زیادی در استقلال پیش رو دارد اما با انگیزه است و پر تلاش و می‌خواهد در پایان فصل این تیم را به جایگاهی برساند که شایسته نام آن است. همه در این فصل از استقلال و محمود فکری انتظار قهرمانی دارند و این موضوع سطح توقعات را از آبی‌پوشان تهرانی بالا برده است.

او با اسم بزرگی به نام استراماچونی مقایسه می‌شود و به طورحتم نام این مربی ایتالیایی همواره در طول فصل بالای سر وی خواهد بود؟

استراماچونی در استقلال نتایج‌ خوبی گرفت و همه این مربی ایتالیایی را دوست دارند. او هنوز در یادها و خاطرات هواداران استقلال باقی مانده است و به طور اگر فکری بتواند با استقلال نتایج خوبی کسب کند نام استراماچونی به فراموشی سپرده خواهد شد در غیر این صورت دوباره هواداران استقلال نام وی را فریاد خواهند زد.د من به عنوان پیشکسوت استقلال یک درخواست از هواداران عزیز این تیم دارم.

چه درخواستی؟

اینکه به محمود فکری زمان بدهند و از او حمایت کنند تا بتواند استقلال را به موفقیت برساند. او بازیکن و کاپیتان استقلال بوده که زحمات زیادی را برای این تیم کشیده است و می‌تواند با حمایت هواداران به موفقیت برسد.

هواداران استقلال بی طاقت شده‌اند، قهرمانی‌های پرسپولیس در چند سال اخیر و ناکامی‌های استقلال حسابی آنها را ناراحت کرده است؟

این یک اتفاقی است که هیجانات هواداران استقلال را برانگیخته و آنها را ناراحت و عصبانی کرده است و حق دارند انتظارات بالایی از تیمی داشته باشند که عنوان پر افتخار ترین تیم ایران در قاره آسیا را یدک می‌کشد. در همه جای دنیا همین است و آنها دوست ندارند رقیب خودشان موفق باشد اما تیم محبوشان موفق نشود. من پیش بینی می‌کنم سال خوبی در انتظار استقلال باشد.

با محمود فکری جلسه‌ای داشتید؟

به هرحال من مدیر آکادمی استقلال هستم و درباره شرایط تیم‌های پایه‌ای جلسه‌ای را برگزار کردیم و صحبت‌های خوبی میان ما رد و بدل شد.

چه صحبت‌هایی؟

درباره اینکه بازیکنان تیم‌های پایه‌ای که شایسته هستند و استحقاق‌ حضور در تیم‌ بزرگسالان را دارند به تیم محمود فکری ملحق شوند این کار باعث خواهد شد تا روحیه بازیکنان افزایش پیدا خواهد کرد و بازیکنان دیگر را به تلاش مضاعف وا میدارد تا در صورت بیشتر به تیم اصلی راه پیدا می‌کنند. در زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم خودمان را در زمین به آب و آتش می‌زدیم تا مربی بزرگ‌ها ما را دعوت کند. در آن روزگار اکثر بازیکنانی که به تیم اصلی راه پیدا می‌کردند بازیکن تیم‌های پایه‌ای بودند. همین کا را ما باید ادامه دهیم و تلاش می‌کنیم باشگاه استقلال در چند سال آینده از خرید بازیکن بی نیاز شود.

این اتفاق می‌افتد؟

باید بیفتد، برنامه ریزی‌ دقیق و اصولی را دستور کار خود قرار داده‌ایم، شما مطمئن باشید در آینده‌ای نزدیک اتفاقات خوبی برای تیم‌های پایه‌ای رخ خواهد داد.

رضا حسن‌زاده از امیدهای استقلال جدا شد؟

او از تیم نساجی مازندران پیشنهاد داشت و تصمیم گرفت کارش را با بزرگسالان و در لیگ برتر ادامه دهد. آرش برهانی جایگزین او شد.

چرا برهانی؟

برهانی سابقه حضور در استقلال را دارد و یکی از بازیکنان بزرگی این تیم محسوب می‌شد و به خوبی می‌تواند تجر‍بیاتش را به نسل جوان منتقل کند. برهانی به طورحتم می‌تواند در امید استقلال به موفقیت برسد.

وی همچنان در کادر بزرگسالان حضور خواهد داشت؟

بله ،او علاوه بر حضور در امیدهای استقلال در کادر فنی بزرگسالان حضور خواهد داشت.