گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

طرح ملی «آوای ورزش در همسایگی» در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد 

محمدعلی رهامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آغاز این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش بوده است. 

وی افزود: آیین افتتاح این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از متولیان حوزه ورزش استان و قشرهای مختلف مردم در پارک مولوی شهر یاسوج برگزار شد. 

رییس هیأت ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۵ ایستگاه ورزش همگانی برای برگزاری این طرح ملی در استان پیش بینی شده است. 

رهامی عنوان کرد: پنج ایستگاه در شهر یاسوج، ۲ ایستگاه در شهر دوگنبدان، ۲ ایستگاه در شهر باشت، ۲ ایستگاه در شهر دهدشت، ۲ ایستگاه در شهر لنده، یک ایستگاه در شهر چرام و یک ایستگاه نیز در شهر بهمئی است. 

وی ابراز داشت: مربیان باتجربه و آموزش دیده در این ایستگاه‌ های ورزشی اقدام به آموزش نحوه انجام صحیح و اصولی انواع ورزش های  همگانی به مردم خواهند کرد. 

رهامی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن ها و باشگاه ‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد مسؤولان هیأت ورزش های همگانی این استان وظیفه خود می دانند که شادی و نشاط را هر چه بیشتر بین مردم استان گسترش دهند. 

وی اظهار داشت: بر همین اساس و در قالب طرح ملی «آوای ورزش در همسایگی» در مکان های شلوغ و مجتمع های مسکونی پرجمعیت  شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد ایستگاه‌ های ورزشی با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی راه اندازی شده است. 

۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه هر سال به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شدهاست. 

تعداد ورزشکاران ساماندهی شده مرد و زن کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف افزون بر ۵۰ هزار نفر است.