گردشگری و توریسم

نتیجه سیاست‌های ناکام ترامپ، کاشت بذر جدایی در آریزونا  

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از شبکه ان بی سی نیوز، کشاورزان آریزونا از سال ۱۹۹۶ تا کنون به هیچ نامزد دموکراتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نداده‌اند، اما سیاست‌های ناکام ترامپ در مورد مهاجرت، تجارت و سیاست‌های محیط زیستی باعث شده تا کشاورزان برای اولین بار به گزینه دیگر (دموکرات‌ها) در انتخابات ۲۰۲۰ فکر کنند.

در حالیکه تنها دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده، کشاورزان آریزونا در حال بررسی شرایط کنونی خود با زمانی هستند که ترامپ کرسی ریاست جمهوری آمریکا را در چهار ساله گذشته بر عهده گرفت.

ایالت آریزونا که تا کنون نیاز روزانه سبزیجات، شیر و گوشت میلیون‌ها آمریکایی‌ها را تامین می‌کرد بر خلاف دودهه گذشته هم اکنون در سال ۲۰۲۰ به انتخاب نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ می اندیشند.

ترامپ از زمانی که در ژانویه (بهمن) ۲۰۱۷ قدرت را در آمریکا به دست گرفت به شدت سیاست‌های ضد مهاجرتی، جنگ تجاری با چین و سیاست‌های مخالفت تغییرات اقلیم آب و هوایی اتخاذ کرده که باعث شده تا حدودی کشاورزان آمریکایی در این چهار سال از نظر اقتصادی متضرر شوند.

ترامپ سال گذشته در نشست گروه ۲۰ در توکیو جنگ اقتصادی علیه چین را آغاز کرد. او در این نشست خواستار جلوگیری از فروش تولیدات شرکت «هوآوی» چین در آمریکا شد و ادعا کرد این موضوع بر امنیت ملی آمریکا تاثیر خواهد گذاشت. این اقدام سبب کاهش صادرات چین به آمریکا شد. او همچین بر واردات کالا از چین عوارض گمرگی اعمال کرد و از شرکت‌های آمریکایی فعال در چین خواست از بازارهای این کشور عقب نشینی کنند. در پاسخ به این اقدام ترامپ، چین هم بر تولیدات آمریکایی عوارض گمرگی اعمال کرد.