گردشگری و توریسم

کاندیدای مدیریت ۱۵ دستگاه اجرایی کرمان ارزیابی شایستگی شدند

به گزارش ایرنا، علی اسدی روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین دوره کانون ارزیابی در استان کرمان افزود: این دوره در راستای اجرایی کردن شیوه‌نامه نحوه انتخاب و ارتقای مدیران حرفه‌ای و به منظور بررسی و ارزیابی شایستگی عمومی کارکنان برای احراز سمت‌های مدیریتی برگزار شد. 

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی این استان بر اساس شیوه‌نامه کانون ارزیابی موظف شده‌اند که از ابتدای سال ۹۷ قبل از هر گونه ارتقا و انتصاب کارکنان خود ، شایستگی های آن ها را از طریق کانون‌های ارزیابی مورد سنجش قرار داده و از این‌جهت نخستین شرط عمومی انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای ، اخذ گواهینامه شایستگی عمومی است.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت : نخستین دوره کانون ارزیابی شایستگی‌های‌ عمومی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این دوره از کانون ارزیابی با استفاده از مدل شایستگی و از طریق تمرین ها و ابزارهایی که مورد تایید و تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور است، شایستگی و رفتار افراد واجد شرایط معرفی شده از سوی دستگاه های متقاضی برای احراز پست های مدیریتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

اسدی افزود: گواهینامه شایستگی‌های عمومی به کسانی که در سطوح شایستگی‌های مورد ارزیابی نمره قبولی را کسب کنند، اعطا می‌شود.

وی عنوان کرد: داشتن گواهینامه شایستگی عمومی هیچ گونه حقی را برای دارندگان آن در زمان تصدی یا ارتقا پست های مدیریتی ایجاد نمی کند و دستگاه‌های اجرایی باید در صورت نیاز در انتصاب به پست‌های مدیریتی از دارندگان گواهینامه یاد شده با داشتن سایر شرایط استفاده کنند.

به گفته سرپرست دفتر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، کانون بستری برای کشف استعدادهای مدیریتی، فرصتی برای خودشناسی و مقدمه‌ای برای خودسازی کارکنان است.

وی بیان داشت: پس از اجرای این دوره از کانون ارزیابی ، مستندی مبتنی بر نیمرخ شایستگی توسط کانون تهیه و در اختیار مدیریت دستگاه های متقاضی شرکت در این دوره از کانون قرار می‌گیرد که این مستند بازخوردی از توانمندی های بالقوه، کم و کاستی های دانشی، نگرشی و مهارتی افراد و نیازهای توسعه آن ها است و می تواند سازمان ها را در مسیر کشف استعدادها، توسعه منابع انسانی و شایسته چینی و شایسته سالاری کمک کند.

نخستین برنامه کانون ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با همکاری کانون مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور و با محوریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان طی روزهای گذشته برگزار شد.

دومین سری از برنامه کانون ارزیابی توسط مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در حال برنامه‌ریزی است و اخیرا نیز از دستگاه‌های اجرایی متقاضی شرکت کارکنان آنان در سری دوم کانون، خواسته شده که افراد واجد شرایط را معرفی نمایند.