گردشگری و توریسم

سوگواری ۲۸ صفر گلستانی ها برای رسول الله در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین سوگواری و عزاداری از شامگاه پنجشنبه در گوشه گوشه گلستان برپا شده است.
مردم شهر و روستایی شهرستان های مختلف گلستان با برپایی محافل مذهبی در مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل به عزاداری مشغول شدند.
عاشقان و دلباختگان خاندان رسالت و امامت که از نخستین روزهای محرم رخت سیاه برتن کرده و در عزای دردانه سیدالشهدا (ع) و یارانش محزون شده اند، با فرارسیدن ۲۸ صفر حزن واندوه آنان دوچندان شده است.

غروب گذشته آفتاب عالمتاب رسول خدا (ص ) و عروج ماه فروزان امام حسن مجتبی (ع)، برای دل های میلیون ها انسان عاشق و دلباخته حزن انگیز بود و مظلومیت خاندان رسالت و امامت یکی پس از دیگری در قلب ها ورق خورد و سیل اشک ها جاری شد.

تعدادی از عزاداران و هیئات‌ مذهبی گلستان نیز اقدام به توزیع نذرهای خود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند و تعدادی دیگر با توزیع بسته های معیشتی به مردم نیازمند، ارادت خود به شهیدان کربلا و اجداد شهید نینوا را به نمایش گذاشتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص مراسم ۲۸ صفر اظهار کرد: مردم و محبان رسول خدا تلاش کنند تا از برنامه های عزاداری فضای مجازی بهره مند شوند.

حجت الاسلام روح الله ولی نژاد گفت: به هیئات مذهبی و تشکل‌ها سفارش شده که اگر مراسمی برگزار می کنند زمان آن کوتاه بوده و پخت غذا و سفره اندازی نداشته باشند.

وی افزود: مراکز انتقال خون در این ایام آمادگی پذیرش مردم نوعدوست را برای اهدای خون دارند.

ولی نژاد تأکید کرد که هیچ گونه تجمع و دسته روی به سمت آستان امامزادگان (ع)، اماکن مذهبی و گلزار شهدا برگزار نخواهیم شد.

حضرت محمد (ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر نبوت بود تا اینکه در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.
امام حسن (ع) سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید و در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.