گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

جنجال‌سازی در فضای رسانه‌ای از اخلاق ورزشی به دور است

مجید رضایی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: سرپرست جدید هیات فوتبال این شهرستان در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد اگر من اقدام به استعفا کنم، چه بسا فوتبال ایران تعلیق شود.

هفته گذشته رییس هیات فوتبال خراسان رضوی اقدام به برکناری احمد رضوی رییس هیات فوتبال تربت‌حیدریه کرده و ابوالفضل رجبی را به عنوان سرپرست جدید این هیات معرفی کرد.
این اقدام وی اعترض اهالی فوتبال و نیز مجید رضایی رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان را به همراه داشت.
وی با تاکید بر اینکه به روند انتصاب سرپرست هیات فوتبال این شهرستان اعتراض داریم، گفت: این اقدام به منزله تخطی از مقررات فدراسیون فوتبال است.
رضایی افزود: هرچند اظهارات سرپرست هیات فوتبال این شهرستان نیز صحیح و شایسته نیست اما مسوولان تصمیم‌ساز در حوزه ورزش برای پیشگیری از چنین مباحثی باید اقدام پیشگیرانه و معقولانه انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روند انتصاب رییسان هیات‌های ورزشی با پیشنهاد رییس اداره ورزش و جوانان و تایید حراست اداره کل ورزش و جوانان استان انجام می‌شود، اگر از ابتدا رویه قانونی انجام می‌شد، دیگر شاهد مشوش شدن فضای رسانه‌ای در این شهرستان نبودیم. 
رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه همچنین به ارائه گزارش عملکرد این اداره پرداخت و گفت: با افزوده شدن هیات گلف و قایقرانی، مجموع هیات‌های ورزشی این شهرستان به ۴۵ هیات رسید که از این تعداد ۳۵ هیات فعال هستند.
وی ثبت ۱۰ موسسه مردم نهاد از ابتدای سال ۹۸ تاکنون که سه مورد اعتبارنامه دریافت کرده‌اند و تامین بخشی از جهیزیه بیش از ۱۶۰ زوج جوان توسط این سمن‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان، میزبانی هشت عنوان رویداد ورزشی در استان و میزبانی مسابقات لیگ والیبال نشسته دسته یک باشگاه های کشور را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد.
رضایی مجموع ورزشکاران بیمه شده این خطه را هفت هزار و ۹۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۷۲ ورزشکار در حوزه روستایی هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون در تربت‌حیدریه ۴۶ باشگاه دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۱۵ باشگاه ویژه بانوان و بقیه به مردان اختصاص دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه به تخریب و بازسازی سکوهای ورزشگاه تختی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت زیاد ورزشگاه، سکوها خطرساز بود و باید بهسازی و مرمت می‌شد، اما در آن زمان برای این پروژه ردیف اعتباری پیش‌بینی نشده بود و در نهایت برای بهسازی ورزشگاه تختی ردیف بودجه تعریف شد، که هنوز تخصیص نیافته است.
وی همچنین به تامین روشنایی مسیر ورزشگاه آزادی تاکید کرد و افزود: بخشی از مسیر منتهی به مجموعه ورزشی آزادی این شهرستان نیازمند مرمت و بهسازی است اما به علت مشخص نبودن سهم دستگاه‌های متولی، این طرح هنوز عملیاتی نشده است.

رضایی ادامه داد: ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری آزادی تربت‌حیدریه از سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار آغاز و با یکصد میلیارد ریال هزینه در ۲۲ دی ماه سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از مسیر منتهی به این ورزشگاه مناسب‌سازی نشده است، شهروندان برای ورود و استفاده از آن دچار مشکل هستند لذا از ادارات راه و برق  انتظار می‌رود نسبت به آسفالت و روشنایی مسیر همکاری کنند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است.