گردشگری و توریسم

۱۵ تُن آرد خارج از شبکه در مهاباد کشف شد

محمد جهین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان آرد در قالب ۳۹۱ کیسه ۴۰ کیلوگرم از متخلفان به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بهداشت محیط حرفه‌ای در گشت‌های مشترک یک‌هزار و ۵۷۹ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی سطح شهر و روستا را انجام داده اند که طی آن ۶۸ پرونده به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: پرونده‌های تشکیل شده به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و کم‌فروشی بوده است.

جهین با اشاره به شایعات روزهای اخیر در خصوص کمبود نان بیان کرد: هیچ کمبودی در تامین نان در سطح این شهرستان وجود ندارد و شهروندان از تجمع در مقابل نانوایی‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمت نانی در سطح شهرستان نیز در دستور کار قرار ندارد و شهروندان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

جهین با بیان اینکه در مهاباد ۳۲۶ واحد نانوایی و خبازی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد:  از این تعداد ۱۲۶ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار، ۴ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز، ۹ واحد نان لواش سنتی آزادپز در داخل شهر و ۲۸ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار و ۳۵ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز و ۲ واحد نان لواش سنتی آزادپز نیز در بخش روستایی مشغول به فعالیت هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: ۱۳ واحد نان سنگکی سهمیه‌دار، ۱۴ واحد نان سنگی آزادپز، چهار واحد نان بربری سنتی سهمیه‌دار، ۶ واحد نان بربری ماشینی سهمیه‌دار، ۴۰ واحد نان روغنی سنتی آزادپز، ۲ واحد نان روغنی ماشینی آزادپز و همچنین ۶ واحد نان فانتزی و ۱ واحد نان تافتون سهمیه‌دار در شهر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۳۴ واحد بدون پروانه و ۲۵ واحد آن‌ها مربوط به نان روغنی‌ها است.

وی در پایان خواستار حمایت بانک‌ها از واحدهای نانوایی برای تجهیز به موتور برق برای شرایط بحرانی شد و گفت: ۱۵۵ واحد نانوایی شهرستان برای تجهیز به موتور برق به وام‌هایی با کارمزد پایین نیاز دارند.

این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.