گردشگری و توریسم

نماینده تهران: ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، اشتغالزایی را تسهیل می‌کند

سیدعلی یزدی خواه نماینده روز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر مسائل و موضوعات آموزش و پرورش هستند اما بایستی نیازها و مشکلات آموزشی احصا تا بر اساس آن پیگیری های لازم انجام شود.
وی اظهار داشت: در موضوع احداث مدارس، به اطراف شهرهای تابعه شهرستان ری نیز بایستی توجه شود و احداث هنرستان های فنی و حرفه ای در اولویت قرار گیرد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با موضوع های  تربیتی را جزو اولویت ها قرار دهد زیرا تربیت اصولی افراد در همه حوزه ها از جمله مسائل اجتماعی، عفاف و حجاب، مسئولیت پذیری و غیره تاثیرگذار است.

فرماندار ری: شهرداران اعتبارات مورد نیاز بازسازی مدارس را در بودجه سال آینده لحاظ کنند

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست گفت: شایسته است شهرداران و دهیاران شهرستان برای سال آینده در بودجه خود، اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی مدارس حوزه سرزمینی خود را در نظر بگیرند.
حسین توکلی کجانی افزود: امسال بازگشایی مدارس با دو اولویت سلامت و آموزش صورت گرفت و در شهرستان ری با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی هم در بخش آموزش و هم در حوزه سلامت اقدامات خوبی صورت گرفت.
معاون استاندار تهران اظهار داشت: در بازدید های صورت گرفته در نواحی و مناطق آموزش و پرورش شهرستان ری، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به نحو مطلوبی رعایت می شود و در این راستا تمامی دستگاه ها، نهادها و ادارات شهرستان ری می بایست رعایت دستورالعمل های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را بصورت ویژه مدنظر قرار دهند.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: فضای برنامه آموزشی شاد نیازمند ایجاد حس عاطفی بین معلمین و دانش آموزان است و در این راستا ضرورت دارد تمهیداتی توسط کارشناسان و صاحب نظران مربوطه در نظر گرفته شود.
توکلی کجانی تاکید کرد: مرکز شهرستان ری با کمبود فضای آموزشی مواجه است و خیرین نیز آمادگی احداث مدرسه را دارند اما واگذاری زمین بایستی توسط شهرداری تهران صورت گیرد.
این مسئول یادآور شد: تعدادی از دانش آموزان شهرستان ری به علت نداشتن گوشی هوشمند به برنامه شاد جهت دریافت آموزش های دروس دسترسی ندارند و در این راستا بخشداران، شهرداران و دهیاران با مشارکت خیرین با شناسایی این دانش آموزان، اقدام به تهیه گوشی هوشمند نمایند تا تمامی فرزندان ری از آموزش برنامه شاد استفاده کنند.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.