گردشگری و توریسم

معاون استاندار: ضریب پوشش تلفن همراه در کردستان افزایش یابد

به گزارش ایرنا، شهرام ملکی در پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای کردستان اظهار داشت: در چند سال گذشته به منظور ارتقای رفاه حال مردم در چند سال اخیر اقدامات مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی انجام شده است.

وی اضافه کرد: برخی اقدامات ارتقای خدمات ارتباطی با هدف افزایش سطح دسترسی مسافران به امکاناتی از جمله آنتن دهی تلفن همراه در این مسیرها در دستور کار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: در چند سال گذشته ۵۰ سایت جدید آنتن دهی تلفن همراه توسط اپراتورهای کشور در سطح استان نصب شده که در نتیجه آن بسیاری از نقاط فاقد پوشش با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و متولی این بخش زیر پوشش رفته و پیش بینی می‌شود تا پایان دوت تدبیر و امید به اهداف مورد نظر در این راستا برسیم.

وی یادآور شد: در زمینه راه‌های استان نیز در حال حاضر اقدامات بی سابقه و کم نظیری در عرصه ساخت، توسعه و بهسازی صورت گرفته که قطعا موجب تسریع روند توسعه پایدار استان می‌شود.

ملکی تاکید کرد: عملیات روکش آسفالت و تعمیر و نگهداری راهداری مواصلاتی استان نیز در اولویت قرار دارد و امیدواریم تا پایان امسال درصد بیشتری از راه‌های شریانی و فرعی روکش آسفالت و تعمیر و نگهداری شود.

ملکی گفت: برای ایمن سازی راه و کاهش تلفات جاده‌ای نیز در محورهای مواصلاتی استان عملیات نصب تابلو علائم ایمنی و تجهیزات هشداری در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز با اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم آسفالت جاده‌های اختصاص یافته است، گفت: تاکنون این طرح حدود ۷۰ کیلومتر از راه‌های بین شهری استان اجرا شده است.

رامبد نوذری اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های این استان در قالب ۱۷ قرارداد در محورهای مواصلاتی بویژه در محورهای شریانی هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح اصلاح نقاط پر تصادف و حادثه خیز در ۱۰ نقطه از چهار محور پر ترافیک ارتباطی این استان در دست اجرا است.

نوذری افزود: در قالب طرح اصلاح نقاط پرتصادف و حادثه خیز، بهسازی ۱۸ نقطه با ۲۲۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و برای اصلاح آنها برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز در این جلسه گفت: با احداث و راه‌اندازی ۱۵ سایت تا پایان امسال، پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان به ۹۵ درصد ارتقا خواهد یافت که در مناطق کوهستانی رکوردی عالی محسوب می‌شود.

فردین سعیدی اظهار داشت: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مکلف شده‌اند ۱۵ سایت مخابراتی را در ۱۵ نقطه جاده‌ای بدون پوشش تلفن همراه کردستان، احداث و راه‌اندازی کنند و این کار باید تا پایان سال جاری انجام شود.

وی با بیان اینکه اپراتورها در حال طراحی سایت‌ها و خرید تجهیزات هستند، اضافه کرد: ۲ مورد از این سایت‌ها مختص به همراه اول و ۱۳ مورد دیگر شرکت ایرانسل است که با راه‌اندازی آنها بسیاری از مشکلات پوشش تلفن همراه در جاده‌های بین شهری استان برطرف می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه این سایت‌ها در محورهای پردد از جمله مسیرهای سنندج – شویشه – مریوان، کامیاران – پالنگان و حسین آباد تا روستای باقرآباد، احداث می‌شود، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۴۵ سایت در استان نصب و راه‌اندازی شده که ۱۰ سایت آن مربوط به گردنه صلوات‌آباد در سنندج است.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.