گردشگری و توریسم

۶۱۰میلیارد ریال در صنعت خمین سرمایه گذاری شد

«محمدرضا سلیمانی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب ۹ فقره پروانه بهره‌برداری تولیدی و صنعتی است که با راه اندازی آن‌ها در مجموع ۳۴ فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم شده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۳ جواز تاسیس صنعتی نیز در این شهرستان صادر شده و برآورد اشتغالزایی از آن‌ها پس از راه اندازی ۴۱۹ فرصت شغلی پایدار است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین اظهار داشت: مجموع سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این واحدها در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال  است.
سلیمانی یادآور شد: طرح‌های صنعتی بزرگ خمین شامل شرکت خودروسازی و پتروشیمی و شماری از طرح های اقتصادی کوچک در خمین در دست انجام است که با تکمیل و راه‌اندازی آن‌ها در سال جاری، چهره صنعتی این شهرستان دگرگون می‌شود.
وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از مرحله نخست واحدخودروسازی در خمین زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر از جوانان جویای کار در این شهرستان فراهم شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین یادآور شد: ۲۵۰ فرصت شغلی در بخش صنعت این شهرستان پارسال ایجاد شد و در این راستا ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
۱۶۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خمین فعال است که حدود ۲ هزار نیروی انسانی در آن‌ها فعالیت دارند.