گردشگری و توریسم

دو خبر کوتاه از گلستان

حسین علی تازیکه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سلاح و شکار متهمان توسط ماموران محیط بانی کشف و ضبط و شکارچیان پس از تکمیل پرونده جرم صورت گرفته برای محاکمه به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش جمعه ایرنا گلستان دارای حیات وحش غنی شامل گونه‌های کمیاب و در معرض خطر نظیر خرس قهوه‌ای، روباه، شوکا، خوک وحشی، گربه جنگلی. سیاه گوش و پلنگ است.
پرندگان بومی و مهاجر گلستان هم از جمله انواع دلیجه، عقاب، سارگیه، قرقی، کبک، تیهو، بلدرچین، قرقاول، کرکس، هما، کبوتر جنگلی، شاهین، فاخته و توکا دیگر زیبایی های زیستگاه های استان هستند.

به گزارش دیگر ایرنا؛ مدیر حج و زیارت گلستان اظهار داشت: سال گذشته و با فعالیت موقت کنسولگری عراق در گرگان ۴۰ هزار گلستانی موفق به دریافت ویزا و شرکت در پیاده‌روی اربعین شدند ضمن اینکه ۱۶ موکب این استان در شهرهای مختلف عراق دایر بود.

سیدعلی میرقاسم‌پور در گفتگو با ایرنا اضافه کرد: امسال به سبب کرونا اجازه خروج هیچ زائری از گلستان به سمت عراق داده نشد ضمن اینکه در خصوص پیاده‌روی مردم استان به مشهد برای شرکت در عزاداری آن امام همام هم هیچ برنامه‌ سازماندهی شده وجود ندارد و آستان قدس رضوی خدماتی نداده و پذیرش زائر ندارد.