گردشگری و توریسم

دولت تدبیر و امید توسعه روستاها را دنبال می‌کند

به گزارش روز جمعه ایرنا ، داود شایقی در جلسه بررسی مشکلات روستایی استان اردبیل با اشاره به نقش روستاییان و جامعه عشایری در عرصه تولید و خوداتکایی کشور در بخش‌های مختلف اظهارداشت: در استان اردبیل نیز جامعه روستایی و عشایری که ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود، در عرصه تولید محصولات کشاورزی نقش ممتازی را دارند که این حوزه مورد حمایت جدی است.

وی به حضور ۲ ایل شاهسون و قره‌داغ و ۴۵ طایفه عشایری استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه عشایری استان جامعه پیشرو در تولید محصولات دامی، باغی و صنایع دستی است سازمان برنامه و بودجه سالانه با تامین اعتبار به صورت ویژه از گروه‌های کوچرو و اسکان یافته حمایت می‌کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در چهار مرحله اشاره کرد و افزود: در ۲ سال گذشته پرداخت این تسهیلات در استان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در حال انجام است که تعدادی از این طرح‌ها دیروز با دستور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری و وزرا و معاونین در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

شایقی ادامه داد: در سال جاری برغم مشکلات مالی با تلاش سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های عمرانی و تولیدی در مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته که تا پایان دولت بخش عمده‌ای از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

استان اردبیل هزار و ۷۰۰روستا با ۱۲۰ هزار خانوار و حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.