گردشگری و توریسم

روستاییان نقش اساسی در تحقق جهش تولید دارند

«ان‌شالله کولانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستا و روستائیان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی است که در تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور نقش به سزایی دارند و با تولیدات محصولات کشاورزی و دامی به نوعی تحقق بخش پیام مقام معظم رهبری در سال جهش تولید هستند.

وی با بیان اینکه روستا کانون مهر و عاطفه و تلاش و تولید و نقطه شروع هویت یک ملت است، گفت: روستا پایگاه خودکفایی یک جامعه و نقطه اتکای کشور است و روستایی سمبل صداقت و مهربانی و سادگی و الگوی جامع همه ارزشهای ملی و دینی است. 

وی اظهار داشت: روستائیان همواره خود همیار ،مروج و حافظ  منابع طبیعی بوده و در مواقع نیاز به عنوان اولین افراد به یاری طبیعت شتافته اند و از این میراث ملی و گران بها محافظت کرده اند.

کولانی افزود: امروز به یمن نگاه ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت های توسعه روستایی، توجه ویژه ای به معیشت و اقتصاد روستا و تشخص بخشیدن به روستا و جایگاه روستائیان و حرکت به سوی توسعه فراگیر صورت گرفته است. 

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.