گردشگری و توریسم

بنیاد برکت اجرای ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی را در کاشمر متعهد شد

حجت‌الاسلام داوود حمیدی عصر روز سه شنبه در نخستین نشست طرح‌های بنیاد برکت شهرستان کاشمر با بیان این که اکنون بنیاد برکت در ۱۴ شهرستان خراسان رضوی حضور دارد و بیش از ۴۵۰۰ اشتغال پایدار ایجاد کرده است افزود: طرح بنیاد برکت هدیه مقام معظم رهبری به روستاییان هر شهرستان است .

حمیدی ادامه داد: فعالیت بنیاد برکت در شهرستان کاشمر از پارسال در بخش کوهسرخ آغاز شد و از امروز فعالیت این بنیاد در روستاهای شهرستان کاشمر نیز آغاز می‌شود.

او اضافه کرد: از مهرماه پارسال تا به امروز ۳۳۲ طرح با اشتغال بیش از ۴۸۰ نفر شغل در منطقه ایجاد شده که به ازای هر روز ۱.۵ شغل است.

مجری طرح‌های استانی اشتغال‌زایی اجتماع‌ محور بنیاد برکت گفت: برای فعالیت بنیاد برکت در هر شهرستان ابتدا تعداد مشاغل تعیین اعتبار شده و سپس روستاهای هدف تعیین می‌شوند.

حمیدی افزود: فعالیت بنیاد برکت فقط در روستاها انجام می‌شود و تمامی مشاغلی که اعضای کارگروه اشتغال اعلام کنند به شرط اینکه بازار فروش آن وجود داشته باشد موردحمایت بنیاد قرار می گیرد.

وی با بیان این که در چهار روستای کاشمر به عنوان روستای هدف فعالیت بنیاد برکت آغاز شده است ادامه داد: زنان سرپرست خانواده، کارگاه‌های تعطیل شده و افراد تحصیل‌کرده بیکار در اولویت پرداخت طرح بنیاد برکت هستند. 

تسهیلات بنیاد برکت تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با اقساط  بین ۳۶ تا ۶۰ ماه با کارمزد چهار درصد خواهد بود و با توجه به این که کاشمر جزء پنج شهرستان برتر در حوزه معین‌های اقتصادی است انتظار داریم روستاهایی به‌عنوان پایلوت انتخاب شوند که معین‌های اقتصادی در آنها آموزش‌های خود را شروع کرده باشند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.