گردشگری و توریسم

نمایشگاه عکس اربعین در آستارا دایر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز سه شنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در گالری معراج این اداره گفت: در این نمایشگاه ۳۷ قطعه عکس با موضوع محرم و اربعین حسینی از عکاسان و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا، مهر، ایسنا، فارس، شبستان و دیار میرزا به نمایش گذاشته شده است.

شاپور تشرینی افزود: عکس ها حاصل ۲ سال فعالیت هنری و خبری است و تصاویری از ورود زائران خارجی اربعین، تشت گذاری، دسته های عزاداری، شبیه خوانی، شاه حسین گویان و احسان و نذورات مردم مشاهده می شود.

فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی، غنی است و ترویج آن سبب کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی می شود و اثرگذاری آن بر معادلات جهانی غیرقابل انکار است.

عباس صابر افزود: دشمن برای کمرنگ کردن برنامه های فرهنگی و دینی در جامعه تلاش جدی می کند و هنرمندان باید با تولید آثار فاخر، با هجمه های دشمنان مقابله کنند.

یوسف هدایتی مسئول سمن پویندگان آرمان شهر گفت: این نمایشگاه تا پایان هفته جاری و از ساعات ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۸ دایر است و سمن ها در اجرای برنامه ‌های فرهنگی نقش مهمی دارند و با نقش آفرینی در بخش‌ های اجتماعی و فرهنگی، در پیشرفت آستارا تاثیرگذار هستند.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد آن سازماندهی شده است.