گردشگری و توریسم

افزایش حضور اجتماعی طلاب از اولویت‌های سازمان تبلیغات است

به گزارش ایرنا محمد روح الامینی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت : یکی از برنامه های مدیریت سازمان تبلیغات کشور در دوره جدید که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، افزایش حضور اجتماعی طلاب و مبلغین در رویدادهای مختلف است.

وی بیان کرد: در همین راستا شاهد حضور پررنگ روحانیون در اتفاقات سیل ابتدای سال گذشته و ایام شیوع کرونا در پایان سال بودیم که توانست بسیاری از کاستی ها و مشکلات را از پیش روی مردم و مسئولین بردارد. 

 وی افزود: همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در استانها باید جنبه و چارچوب های متداول اداری را نداشته و دغدغه های فرهنگی مشترک و لزوم تلاش در جهت خدمت رسانی به مردم محور کار قرار گیرد. 

‍ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت های مهم فرهنگی و دینی کشور است.

احمد حسین فتایی تصریح کرد: کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار فرهنگی است و همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف فرهنگی به عنوان یک ضرورت، می تواند بسیاری از مشکلات موجود در کشور و استان را مرتفع سازد.

 وی افزود: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی میان ادارات کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی لرستان وجود دارد که در بسیاری از فعالیت های قرآنی و برنامه های مرتبط با اعیاد اسلامی از جمله غدیر و فرق و مذاهب به خوبی نمود پیدا می کند.

 فتایی ضمن تشکر از حضور موثر و پررنگ مبلغین و روحانیون در آگاه سازی و ایجاد روحیه همکاری اجتماعی در جریان شیوع ویروس کرونا، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، توانست با همکاری و همراهی سازمان تبلیغات اسلامی و ظرفیت روحانیون و مبلغین در زمینه آگاهی بخشی به مردم و عدم تجمع در مراسماتی همچون ترحیم و خاکسپاری و پنجشنبه آخر سال اقدامات موثر و موفقی انجام دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: این دو دستگاه در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری ( حوزه هنری ) و به خصوص قرآنی وظایف مشترکی دارند که با هم افزایی و همکاری مشترک می توانند برنامه های ماندگار و تاثیرگذاری را به اجرا درآورند.