گردشگری و توریسم

۱۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری‌های کشور افتتاح شد

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی وزیر کشور در این آیین گفت: مجموع اعتبار پرداختی به دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲ ( ابتدای تاسیس دهیاری‌ها در کشور) تا ۱۳۹۸، در مجموع ۲۵هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۲۱هزار و ۱۸۴ هزار میلیارد تومان ( ۸۵ درصد) در دولت تدبیر و امید پرداخت شده‌است. 

مهدی جمالی نژاد افزود: سهم سرانه روستائیان از اعتبارات متمرکز از ۷۵ هزار تومان در سال ۹۲ با افزایش چهاربرابری به ۳۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ رسیده‌است.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای یکهزار و ۱۳۷ طرح درآمدزای دهیاری‌ها اختصاص یافت که اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را در کشور فراهم کرده‌است.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در زمان حاضر چهار هزار و ۱۵۵ نفر از بانوان در دهیاری‌های کشور فعال هستند که از این شمار ۲هزار و ۸۵۵ زن دهیار و یکهزار و ۳۰۰ نفر نیز ناظر هستند.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۱۳۰ هزار پروژه عمرانی، ۹۳۴ پایگاه آتش نشانی، استقرار سیستم جمع‌آوری پسماند در ۳۰ هزار روستا، تامین ۱۷هزار دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها، اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای یکهزار و ۲۲۷ پروژه گردشگری در کشور انجام شده‌است. 

جمالی نژاد گفت: همچنین هفت هزار و ۵۰۰ بوستان چند منظوره روستایی در کشور احداث شده‌است که ۷۴درصد این بوستان‌ها در این دولت یازدهم و دوازدهم احداث شده اند.

وی یادآورشد: هم اکنون ۶۰ هزار روستا، سکونت گاه و آبادی در کشور وجود دارد که از این شمار ۳۸ هزار روستا دارای شورای اسلامی است و از این مجموع در ۳۷ هزار روستا دهیاری تشکیل شده‌است و یکهزار روستا نیز دهیاری ندارند.