گردشگری و توریسم

وضعیت یادگیری مجازی دانش‌آموزان مازندران رصد می‌شود

اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : اطلس آموزشی این اجازه را به ما می دهد تا الگوی یادگیری و آموزش مجازی در مدارس و نتیجه آن را به صورت مرتب پایش و برای رسیدن به وضعیت ایده آل با رفع نواقص برنامه ریزی کنیم.

وی با اظهار این که شیوع ویروس کرونا آموزش را از تک وضعیتی خارج کرد ، توضیح داد : با کوچ آموزش به فضای مجازی و الگوهای دیگر شاهد تنوع در روند آموزشی هستیم و به همین دلیل هم پایش و رصد آن نسبت به گذشته بسیار سخت تر شده است.

نظری گفت : مهم ترین دغدغه ما این است که نمی توانیم بگوییم نتیجه آموزش مجازی یا دیگر مدل‌های آموزشی چه بازخوردی داشته است ولی با طراحی اطلس آموزشی و راه اندازی سامانه این دغدغه رفع خواهد شد.

وی افزود : در این طرح مدیران مدارس موظف هستند در سامانه‌ای که با نام اطلس آموزشی طراحی و راه اندازی می شود، الگوهای انتخابی دانش آموزان خود برای یادگیری را به صورت مشخص اعلام و هر ماه نتیجه ارزشیابی دانش آموزان خود را در سامانه بارگذاری کنند تا اینکه مشخص شود الگوی آموزشی انتخاب شده موثر بوده یا اینکه نیاز به تغییر رویه دارد.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت : طرح اطلس آموزشی در روزهای آینده به صورت بخشنامه برای همه ادارات و مدارس استان ارسال می شود و به عنوان تکلیف مدیران مدارس باید در اولویت قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش برای تحقق بهتر پایش و رصد یادگیری دانش آموزان ، همراهی معلمان و خانواده را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از آموزش در منزل انجام می شود، ارتباط خانواده با مدرسه برای پایش کامل سطح یادگیری دانش آموز بسیار مهم است.

نظری از همه مدیران مدارس خواست تا ارزشیابی یک ماهه خود را در دستور کار قرار دهند و تا پایان سال به صورت مستمر، در پایان هر ماه ارزشیابی های یادگیری و آموزشی دانش‌آموزان را به اداره کل و مدیران بالادستی ارائه کنند.

مازندران امسال همانند دیگر نقاط کشور به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ بخش قابل توجهی از آموزش خود را بر بستر فضای مجازی و شبکه شاد آغاز کرد و دنبال می کند.

در سال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزار دانش آموز در حدود چهار هزار و ۴۰۰ مدرسه تحصیل می کنند که البته اکنون این آموزش از منازل انجام می شود.

ویروس کرونا که از اسفندماه سال گذشته وارد استان مازندران شد، بعد از پشت سر گذاشتن ۲ پیک همه‌گیری، هنوز نیز وضعیت استان را قرمز نگه داشته است.