گردشگری و توریسم

مقام یمنی از همکاری های امنیتی حکومت پیشین کشورش با رژیم صهیونیستی گفت

به گزارش شبکه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به اسناد منتشر شده از سوی دستگاه امنیتی یمن در زمان علی عبدالله صالح رییس جمهوری مخلوع این کشور درباره سفر محرمانه «بروس کاشدان» مشاور وزیر خارجه  وقت رژیم صهیونیستی به  یمن برای و گفت وگو پیرامون همکاری های امنیتی در دریای سرخ و باب المندب و همکاری در زمینه های نظامی، کشاورزی، جهانگردی، تجاری و فروش کالاهای اسرائیلی در بازار  این کشور اشاره کرد.

بر اساس این اسناد، کاشدان در سال ۲۰۰۷ با فرماندهان نظامی و امنیتی نزدیک به عبدالله صالح رییس جمهوری وقت یمن در صنعا دیدار کرده است.

مشاور وقت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر نیز در سال ۲۰۰۵ از صنعا دیدن کرده بود.

سریع گفت: مهمترین موضوعی که در سفر مقام اسرائیلی بررسی شد، استفاده از حریم‌هوایی یمن و آماده‌سازی شرایط برای امضای توافقنامه ای بود که به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه دهد از آسمان یمن عبور کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس سندی که از سوی سفارت امارات در صنعاء در اوایل ماه مارس ۱۹۹۶ منتشر شده، هیاتی از کنست رژیم اسرائیل به صنعاء سفر کرده است.

هیات مذکور در این سفر با مسئولان یمنی و در صدر آنان با عبداللّه صالح  درباره عادی‌سازی روابط بین تل آویو و یمن دیدار داشته است.

این هیات از مقام های وقت یمن می‌خواهد به حدود۶۰ هزار اسرائیلی تابعیت یمنی بدهند که ۱۵ هزار نفر از آن‌ها تابعیت آمریکایی داشتند. هیات در این سفر به صنعا با شخصیت های مهمی از جمله عبدالکریم  الاریانی، علی محسن الاحمر و مطهر المصری دیدار و گفت و گو کرد.

به خبر یمن اضافه شود:   بر اساس این سند، سعید الزعابی سفیر امارات در صنعاء  در سال 2004 در یادداشتی به وزارت امور خارجه کشورش نوشته است: عادی‌سازی روابط میان یمن و یهودی‌ها جزو طرح بزرگتری است که آمریکا آن را ترسیم کرده و بر اساس طرح آمریکا در منطقه، نقشی نیز برای یمن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نظام سابق در  همین زمیینه گام هایی به سوی عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی برداشت و در 19 ماه مه  1997 سفیر آمریکا در صنعا از تصمیم علی عبدالله صلاح در باره لغو تحریم های درجه دو و سه تقدیر کرد و دولت آمریکا در  ازای آن اجازه داد تا قطعات یدکی هواپیماهای «اف 5» به نیروی هوایی تحویل شود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت که این کشور اسناد دیگری از مشارکت نظامی رژیم صهیونیستی علیه یمن در اختیار دارد که در زمان مناسب از آن‌ها رونمایی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که نبرد با ائتلاف متجاوزان به یمن در حال حاضر نبردی سرنوشت ساز و ایستادگی در برابر تجاوز و طرح های رژیم صهیونیستی است. 

نظامی ارشد یمنی با محکوم کردن اقدام امارات و بحرین درعادی سازی روابط  با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط رژیم ها و حکومت های کشورهای متجاوز به یمن با رژیم صهیونیستی شرکت کننده در جنگ یمن، تاکیدی است بر اینکه که ما در موضع صحیح قرار داریم و گزینه مقاومت و ایستادگی، گزینه ای برگشت ناپذیر است. 

وی همچنین از مردم یمن خواست با ایستادگی در برابر طرح ها و توطئه های رژیم صهیونیستی مانع تحقق آنها شوند.