گردشگری و توریسم

تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

«مهدی محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا جمع موارد مثبت بستری در استان را تاکنون چهار هزار و ۷۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان  شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان نیز به ۱۵هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

او تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را هفت نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه و در شهرستانهای اسلام آباد غرب ، پاوه و گیلانغرب نیز هر کدام یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

محمدی افزود: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۳۶ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه توضیح داد که در این مدت بیشترین موارد فوت ثبت شده مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده و ۳۵۷ نفر در این شهرستان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

محمدی افزود: پس از شهرستان کرمانشاه شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب باثبت ۶۰ مورد فوت، هرسین با ثبت ۳۵ مورد فوت، سنقر با ثبت ۳۰ مورد فوت و صحنه با ثبت ۲۹ مورد فوت بیشترین آمار موارد فوت در اثر ابتلا به کرونا را دارند.

او گفت: همچنین در این مدت تعداد موارد فوت ثبت شده در اثر ابتلا به کرونا در شهرستان کنگاور ۲۳ نفر، جوانرود ۲۳ نفر، سرپل ذهاب ۱۹ نفر ، گیلانغرب ۱۸ نفر، پاوه ۱۷ نفر ، روانسر ۱۱ نفر، دالاهو ۹ نفر، قصرشیرین سه نفر و ثلاث باباجانی ۲ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۳هزار و ۴۲۳ نفر بستری و ۱۲هزار و ۲۸۵ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گفته او همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۳ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.