گردشگری و توریسم

کاهش مخاطرات در پایتخت با پخش مجموعه تلویزیونی «شهر آماده»

به گزارش روز شنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حیدر کلهری گفت: در ساخت این مجموعه تلویزیونی از مردم هر محله کمک می گیریم تا مخاطرات محله خود را به ما اطلاع دهند و پس از تحلیل مخاطرات شناسایی شده، راهکارهایی جهت بهبود و کاهش مخاطرات توسط سازمان مدیریت بحران شهر تهران معرفی می شود. همچنین آموزش های لازم برای ارتقای آمادگی شهروندان در برابر مخاطرات طبیعی نیز در سرای محلات برگزار می شود، بنابراین هم مخاطرات محله ها شناسایی و هم آموزش های لازم به شهروندان ارائه می شود.

وی افزود: مجموعه تلویزیونی «شهرآماده» با همکاری و مشارکت معاونت‌های تخصصی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه، مردم و اعضاء گروه های داوطلب مردمی “دوام” محلات مرتبط و تیم تولید شبکه۵  سیمای جمهوری اسلامی ایران (شبکه تهران) تهیه، تولید و پخش می شود که تاکنون ۴۰ قسمت آن پخش شده و تصویر برداری ۴۰ قسمت دیگر در دست اقدام است.

کلهری افزود: ساخت این برنامه تلویزیونی با رویکرد افزایش آگاهی و آمادگی عمومی شهروندان در مواجهه با حوادث طبیعی و ترویج فعالیت‌های داوطلبانه شهروندان در حوزه مدیریت بحران محلات شهر تهران، از پاییز سال گذشته آغاز شده است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: این برنامه در قالب یک مجله تلویزیونی با مدت زمان تقریبی ۵ تا ۱۰ دقیقه از شبکه ۵ سیما پخش می شود و در آن به مسائل مختلفی از جمله مروری بر ظرفیت‌های موجود مدیریت بحران محله، معرفی برخی از آسیب‌پذیری‌ها و ارائه راهکارهای بهبود و کاهش آنها در سطح محله، آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی شهر تهران به شهروندان و بیان تجربه‌های اعضاء گروه‌های داوطلب مردمی «دوام» از حضورشان در برنامه های آموزشی و کاربرد آموزش ها در حوادث سطح شهر تهران می‌پردازد.

 وی افزود: مجموعه تلویزیونی شهر آماده هر روز در ۳ نوبت از شبکه ۵ سیما در ساعت های مختلف پخش می شود و تا کنون برای حدقل ۱ محله از هر منطقه شهر تهران این برنامه تهیه، تولید و پخش شده است و تصویر برداری و مونتاژ سایر محلات نیز در دست اقدام است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند جهت مشاهده قسمت های پخش شده این مجموعه تلویزیونی به پرتال سازمان Tdmmo.Tehran.ir مراجعه کنند.