گردشگری و توریسم

دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی دارای ساختمان مستقل می‌شود

مراسم کلنگ‌زنی احداث دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با عنوان «طرح ۳۱ – ۱۰۰» روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز استان برگزار شد.

این پروژه با هفت هزار متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در خیابان ملاصدرا بیرجند احداث می‌شود و برای فاز اول این پروژه احداث پردیس دختران امام سجاد (ع) در قالب ۲ ساختمان آموزشی و خوابگاهی صورت می‌گیرد.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت تامین اعتبار لازم فاز اول پروژه تا هفته دولت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز دوم فضاهای لازم برای سلف سرویس، کتابخانه و سالن‌های ورزشی ایجاد می‌شود.

مهمترین ویژگی این پروژه که به همت شخص استاندار و با حمایت بنیاد مستضعفان در تامین زمین لازم عملیاتی شد، این است که اعتبارات مورد نیاز آن از محل اعتبارات ملی تامین و هر سال اعتبارات مورد نیاز آن در بودجه سالانه اختصاص داده می‌شود.

ساختمان دانشگاه فرهنگیان، فضای تحصیلی مناسبی را با رعایت استانداردهای آموزشی لازم برای ۲ هزار دانشجوی دختر فراهم می‎‌کند.

عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی هم امروز (پنجشنبه) با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر بیرجند آغاز شد.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در مرکز استان احداث می‌شود و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بیش از ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.