گردشگری و توریسم

مخالفت الحشدالشعبی با اقدامات غیرقانونی در عراق

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای الحشد الشعبی، در بیانیه بسیج مردمی عراق آمده است: الحشد الشعبی از آغاز تشکیل با عزمی راسخ برای حمایت از خاک وطن جان‌فشانی کرده و به دنبال چیزی جز رضای خداوند و بیرون راندن تاریکی از سرزمین نور و انبیا نبوده است.

سازمان الحشد الشعبی افزوده است: با وجود اختلاف عقاید مردم عراق، این سازمان به خاطر فداکاری هایی که انجام داده همواره مورد تقدیر و احترام مردم بوده است.

در ادامه بیانیه آمده است: امروز مانند گذشته تأکید می‌کنیم که الحشد یک گروه نظامی رسمی عراق است که به همه دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح پایبند است و در چارچوب و قوانین نهادهای امنیتی عراق فعالیت می کند.

الحشد الشعبی تأکید کرده که این نهاد نظامی رسمی به هیچ درگیری سیاسی یا حوادث داخلی کشور مرتبط نیست و مسؤول گروه‌هایی نیست که از نام این سازمان برای انجام عملیات‌ مشکوک و اقدامات غیرقانونی نظامی استفاده می‌کنند و منافع خارجی یا داخلی را هدف قرار می‌دهند که با اصول حکومت همخوانی ندارد و در گذشته، در جریان مواضع رسمی، از آن کاملاً اعلام برائت شده است.

این بیانیه افزوده است: تلاش‌های طرف های داخلی و خارجی برای کشاندن پای الحشد در این مسائل، با هدف بر هم زدن وضع و انحراف افکار عمومی از نقش مهم و تاریخی این نهاد در حفظ خاک و آبروست.

در همین ارتباط ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» که شاخه سیاسی الحشد الشعبی عراق است، ضمن محکوم کردن آدم‌ربایی و ترور و حمله به سفارت‌خانه های خارجی از نیروهای خود خواست که الگوی پایبندی به قانون باشند.

ائتلاف الفتح از همگان خواسته که در پوشش اخبار دقت نشان دهند و از اتهام‌زنی‌های گزاف پرهیز کنند چون «تررویسم و بقایای رژیم گذشته و گروه‌های منحرف و دشمنان عراق همواره در پی آلوده کردن فضا هستند».

در هفته های اخیر حملات به مراکز و اهداف نیروهای نظامی بیگانه و مراکز دیپلماتیک آنها در عراق افزایش یافته است.