گردشگری و توریسم

دولت وفاق لیبی: انجام اصلاحات در شورای امنیت ضروری است

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، سراج افزود: انجام اصلاحات واقعی در شورای امنیت سازمان ملل متحد امری ضروری است و شرایط برای انجام آن مهیاست.

وی اظهار داشت: این حق قاره آفریقاست که سهم و حضور عادلانه‌ای در شورای امنیت داشته باشد و ما از اینکه گروه کشورهای عربی یک کرسی دائمی در این شورا را داشته باشند حمایت می کنیم.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی اضافه کرد: تقویت همکاری منطقه‌ای و بین المللی بهترین راه برای مقابله با تروریسم است.

سراج در بخش دیگری از سخنانش گفت: لیبی با چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خطرناکی به دلیل پدیده مهاجرت غیر قانونی مواجه است و بهترین راه حل برای مقابله با این پدیده از بین بردن عللی است که باعث مهاجرت غیرقانونی می شود.

او اضافه کرد: بی ثباتی سیاسی و امنیتی در لیبی مانع از تحقق اهداف توسعه پایدار شده است.

رئیس دولت وفاق ملی درخصوص حمله نیروهای خلیفه حفتر به پایتخت لیبی نیز گفت: ما به وعده خود که همانا جلوگیری از ورود مهاجمان به داخل شهر طرابلس بود، عمل کردیم.

سراج افزود: از کشورهایی که از متجاوزان حمایت می کنند، می خواهیم که در تصمیمات خود بازنگری کرده و با دولت وفاق لیبی همکاری کنند.

وی تأکید کرد، همکاری ما با سازمان ملل متحد ثابت کرد که ما داعی صلح هستیم و به تصمیمات کنفرانس برلین عمل کردیم.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی در مورد طرف های دیگر جنگ لیبی گفت: ما از طرف دیگر می خواهیم تا گام های عملی برداشته و مزدوران خود را به کشورهایشان بازگردانند و تأسیسات نفتی لیبی را دوباره بازگشایی کنند.

سراج اضافه کرد: ما طرف مقابل را مسئول عدم پایبندی به آتش بس در لیبی می دانیم و معتقدیم که از سرگیری سریع گفت وگوی سیاسی که در برگیرنده همه نیروهای سیاسی لیبی باشد، بسیار حائز اهمیت است.

او همچنین از سازمان ملل متحد خواست تا در باره جنایاتی که شبه نظامیان خلیفه حفتر در شهر سرت انجام داده اند، تحقیق کند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت وفاق ملی به ریاست السراج است که در طرابلس قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.