گردشگری و توریسم

تامین آب شرب شهرستان هرسین مطالبه عمومی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: مساله آب شرب شهر هرسین بغرنج است که لازم است دولت با اختصاص اعتبار لازم برای رفع این مشکل چاره اندیشی کند.
وی همچنین عنوان کرد که در اثر سیل فروردین ماه سال ۹۸ بسیاری از زیرساخت های شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین آسیب دیده که نیازمند بازسازی است و براساس کارشناسی که صورت گرفته برای انجام این کار ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
این نماینده مجلس همچنین برای رفع مشکل بیکاری کرمانشاه بخصوص شهرستان های شرقی این استان و آسفالت راه های روستایی از رییس سازمان برنامه بودجه درخواست مساعدت کرد و گفت: باتوجه به حجم بالای کار، اعتبارات استانی برای انجام این کار کافی نیست، نیاز است که دولت در این زمینه کمک کند.

رضایی در ادامه از استاندار کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: از آقای دکتر نوبخت هم تشکر می کنم که امروز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای شروع عملیات احداث باغ موزه کرمانشاه اختصاص داد و همچنین تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکل مسکن محرومان استان منعقد کرد.
وی در پایان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته یادآور پایمردی، ایثار و فداکاری همه مردم ایران اسلامی است. 

معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، در ادامه سفرهای‌ استانی خود چهارشنبه شب وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

به گزارش‌ خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی با حضور در فرودگاه از معاون رییس جمهوری استقبال کردند.

رییس سازمان برنامه و بودجه بعد از بازدید از سرسرای ورزشی ۶ هزار نفری، تصفیه خانه آب کرمانشاه و محل احداث باغ موزه دفاع مقدس به شهر هرسین رفت و ۲ هزار و ۴۱ واحد مسکونی بازسازی شده از سیل را در این شهرستان افتتاح کرد.

هم اکنون نیز دکتر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری حضور پیدا کرده است.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه این سفر بعدازظهر پنجشنبه به غرب کرمانشاه سفر می کند و بعد از بازدید از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین و یادمان شهدا و مرکز فرهنگی گیلانغرب در مراسم کلنگ‌زنی مسکن خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه روستای گورسفید هم شرکت می کند.