گردشگری و توریسم

طرح‌های محرومیت‌زدایی در همدان بهره‌برداری شد

سرهنگ‌پاسدار علی قره‌باغی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این طرح ها شامل ساماندهی گلزار شهدا، خانه عالم، لایروبی قنوات و تعمیر و بازسازی مساجد و کانون فرهنگی به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: بخشی از منابع مورد نیاز اجرای طرح های محرومیت زدایی توسط سپاه همدان و سازمان بسیج سازندگی تامین شده و بخش دیگر آن نیز از سوی استانداری همدان پرداخت شده است.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: این مجموع اقدام به احداث خانه عالم در دهستان‌های با موقعیت جغرافیای مناسب و مجور روستاهای بدون خانه عالم، اقدام به شناسایی دهستان های پرجمعیت بدون خانه عالم کرده تا علاوه بر این محل دیگر روستاهای مجاور را نیز پوشش دهد.

سرهنگ قره باغی بیان کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای مرمت، محوطه‌سازی، روشنایی، نقاشی اصلاح نما و سرویس بهداشتی مساجد موجود در مناطق محروم توسط بسیج سازندگی تامین و پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای مناسب سازی منزل مددجویان بهزیستی نیز بین بسیج سازندگی و اداره کل بهزیستی قرارداد منعقد شده است تا بتوان بر اساس نوع معلولیت افراد زمینه ای را فراهم کرد تا آنها به راحتی بتوانند در داخل خانه تردد داشته باشند و در استفاده از سرویس بهداشتی و حمام با مشکل مواجه نشوند.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته همزمان با هفته بسیج یک هزار و ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در این استان بهره‌برداری ‌شد و برای امسال نیز طرحهایی پیش بینی شده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرای بیش از ۳۲۲ برنامه شاخص محوری توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در قالب یک هزار و ۸۰۰ فعالیت در استان همدان آغاز شد.

کشور عراق در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به ایران حمله نظامی کرد و به همین مناسبت همه ساله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود.