گردشگری و توریسم

پیگیری برای تایید دانشگاه دریایی خرمشهر در عراق در حال انجام است

به گزارش ایرنا امجد حمیدمظفر روز یکشنبه در نشست مشترک در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت:با توجه به مشترکات ۲ کشور ایران و عراق علاقه‌مند هستیم دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم عراق قرار گیرد تا دانشجویان عراقی براحتی در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی شمار دانشگاه‌های بین المللی مورد تایید وزارت علوم عراق را ۴۸ دانشگاه عنوان کرد و گفت: به منظور ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشگاه‌های عراق بنا داریم دانشگاه خرمشهر را نیز جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم قرار دهیم.

رایزن فرهنگی کشور عراق افزود: در سیاست جدید وزارت علوم عراق اختیاراتی به رایزن فرهنگی برای بررسی و تایید نهایی دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف داده شده است.

وی گفت: از آنجایی که دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر یک دانشگاه تخصصی است پیشنهاد می‌کنم برای معرفی این دانشگاه در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، رشته‌های تحصیلی و هیات علمی به وزارت امور خارجه ارسال تا در کوتاهترین زمان زمینه  تحصیل دانشجویان عراقی در خرمشهر فراهم شود.

حمید مظفر در ادامه گفت: ما علاقه‌مند هستیم این دانشگاه جایگاه ویژه ای در وزارت علوم عراق داشته باشد و دانشجویان عراقی با دانشجویان ایرانی تحصیل کنند و امکانات رفاهی و خوابگاهی برای آنها فراهم شود.

رایزنی برای بین المللی کردن دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر  

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رتبه اول را در بین دانشگاههای علوم و فنون کشور دارد برای بین المللی کردن این دانشگاه درحال رایزنی هستیم.

منصور زراءنژاد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را یک دانشکده کاملا منحصر به فرد بیان کرد و گفت: این دانشگاه به دلیل داشتن رشته شیلات، آبزی پروری، محیط زیست، اقتصاد دریا، اقتصاد انرژی، مدیریت و بیمه دریا و رشته رمزگذاری مخابرات امن که یک رشته جدید بسیار نادر است به دانشگاه منحصر به فردی تبدیل شده و می‌تواند همکاری علمی خوبی با کشور عراق داشته باشد.

وی  در ادامه گفت: این دانشگاه به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند از جهات مختلف می‌تواند امکانات بسیار پیشرفته ای برای تحصیل دانشجویان ایرانی و عراقی فراهم کند.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دارای یکهزار و ۸۰۰ دانشجو است.