گردشگری و توریسم

انتقاد معاون استاندار از وضعیت جهش تولید در سه شهرستان غربی مازندران

به گزارش ایرنا ، حسن خیریانپور عصر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان ها گفت :  هدف از برگزاری این جلسات هفتگی صرفا بررسی پرونده تولید کنندگان نیست، بلکه باید با ارائه برنامه و رفع مشکلات و موانع در جهت تحقق شعار جهش تولید گام برداشت.

وی افزود : ۱۴ بانک عضو شورای هماهنگی بانک های استان پرداخت  های خوبی برای طرح های تولیدی داشته اند و تنها در سه ماهه  اول امسال ۷۷ هزار ۴۵۷ فقره تسهیلات در بخش های کشاورزی ، بازرگانی ، صنعت و معدن ، خدمات ، ازدواج و مسکن پرداخت کردند ولی سهم این سه شهرستان اندک بود.

خیریانپور مبلغ پرداختی در این مدت را چهار هزار ۸۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت : از ۳۸۳ میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه هم تسهیلات در بخش های کشاورزی ، گردشگری و صنعت و معدن در مازندران پرداخت شد که باز هم شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد سهم ناچیزی داشتند.

وی توضیح داد : شهرستان تنکابن با ۱۷ طرح  مبلغ  ۶ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان ، عباس آباد با چهار طرح به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و رامسر هم با ۶ طرح مبلغ ۸۷۹ میلیون تومان تسهلات پرداختی داشتند که این رقم خیلی کم است.

معاون استاندار مازندران گفت : تا به امروز در استان مازندران ۷۱۶ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون تومان بسته رونق تولید به ۲۰۷ طرح پرداخت شده است ، در حالیکه میزان پرداختی تنکابن مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ۲ طرح و رامسر مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای یک طرح بود و عباس آباد هم در این زمینه پرداختی نداشته است.

وی با انتقاد از ضعیف بودن میزان طرح های در این سه شهرستان خطاب به فرمانداران و مدیران ادارات گفت : مدیران این مناطق پس از ارائه طرح به بانک ها باید تا زمان انعقاد قرار داد و پرداخت تسهیلات پیگیر پرونده باشند.

خیریانپور با بیان این که تحقق جهش تولید در استان ، نرخ بیکاری را کاهش می دهد ، گفت : فرمانداران این شهرستان ها باید در جلسات کارگروه در راستای دستیابی به اهداف جهش تولید در منطقه بیش از پیش پیگیر موضوع باشند.

عقب ماندگی در جذب تسهیلات کرونایی 

معاون استاندار مازندران همچنین به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان اشاره کرد و گفت : برای جبران بخشی از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونابه ۱۴ رسته کسب و کاری که در ستاد ملی کرونا تایید شده تسهیلات پرداخت می شود و در حال حاضر یک هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان اعتبار از این محل در اختیار وجود دارد که این سه شهرستان می توانند برای جذب آن پیگیری کنند.

وی افزود : تاکنون از این محل  ۲۷۳ میلیارد و ۵۸ میلیون تومان به خسارت دیدگان ناشی از ویروس کرونا پرداخت شده است که شهرستان تنکابن با ۹۸۸ کارگاه ، ۳۳ درصد جذب به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان داشته ، عباس آباد با ۲۴۵ کارگاه به مبلغ چهار میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان ، جذب ۵۴ درصدی داشته و رامسر نیز با ۴۹۸ کارگاه به میزان ۶ میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان به میزان ۳۹ درصد تسهیلات جذب کردند که نیاز است فرمانداران برای جذب بموقع بقیه تسهیلات پیگیری و اقدام کنند.

خیریانپور همچنین با اشاره به شرایط گردشگری این مناطق ، گفت: مجوز احداث ۶۵ اسکله تفریحی و توریستی، دراستان صادر شده که برای رامسر چهار اسکله ، تنکابن ۲ اسکله و عباس آباد هم سه اسکله در نظر گرفته شده است که با جذب سرمایه گذار در این بخش ها می توان به اجرای برنامه های جهش تولید در استان کمک کرد.

فرمانداران سه شهرستان غرب مازندران هم در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح ها و برنامه های شهرستان و میزان تسهیلات پرداختی به آنان ارائه کردند.

.