گردشگری و توریسم

کانون‌ها پرخطر شیوع کووید ۱۹ در کردستان اعلام شد

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: افزایش تعداد بستری‌شدگان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در روزهای اخیر نگران کننده است و ارزیابی‌های سیستم بهداشتی نشان دهنده تشدید گردش ویروس و پیک مجدد اپیدمی این بیماری است.
وی اضافه کرد: در پیک پیش رو متاسفانه مراکز تجمع افراد، آلوده خواهد شد و انتشار بیماری ممکن است به صورت گسترده اتفاق بیافتد و مشکلات بیشتری ایجاد کند لذا نیاز به مشارکت و همراهی بیشتر مردم در رعایت پروتکل بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از تجمعات داریم.

قادری افزود: جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در خوابگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی، مراکز نگهداری افراد سالمند یا افراد ناتوان یا بی سرپرست، ادارات، تجمعات خانوادگی، مدارس، مساجد، فروشگاه‌های بزرگ و اصناف با رعایت اصول بهداشتی ضعیف، اتوبوسها و هرگونه تجمعات خانوادگی بسیار اهمیت دارد و مسوولیت رعایت دستورالعمل‌ها به‌عهده مسولان این مراکز است.

وی با بیان اینکه کرونا مجددا از زیر خاکستر شعله ور شده و بزودی باعث افزایش شدید بیماری خواهد شد که می‌تواند مخرب‌تر از پیک‌های قبلی باشد، یادآور شد: ضرورت دارد همه با احساس مسوولیت از درون کانون خانواده اقدامات کنترلی و پیشگیری را شروع و در جامعه نیز آنها را رعایت کنیم.