گردشگری و توریسم

۲ خبر از شهرستان‌های مهریز و یزد

به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز از اوایل اسفند ماه ۹۸ با شیوع کرونا تاکنون ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۷۹ طرح تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی ۸۶۱ نفر با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شده است.

امیرعباس دهقانی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از این ویروس مرتب نسبت به بررسی، برگزاری جلسه و تصمیم در خصوص پرداخت تسهیلات اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: واحدهای آسیب‌دیده باید برای اعلام وضعیت خود و دریافت وام  بر اساس مقررات به این اداره و سامانه کشوری کارا مراجعه کنند که درخواست آنها در اولین فرصت بررسی و اقدام مناسب به عمل می‌آید.   

در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر جزو جامعه گارگری شهرستان مهریز هستند که در بخش های تعاون و صنعت در شهر و مناطق روستایی مشغول به کار هستند و رویکرد اصلی توجه به جذب دانش آموختگان متخصص بر حسب نیاز واحدهای تولیدی است .    

هم اکنون یک‌هزار و ۱۶۲ کارگاه کوچک و بزرگ با حضور ۹ هزار و ۷۴۶ نفر در شهرستان فعال است  و در شهرک‌های صنعتی شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، هرفته ، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزدمهر افزون بر چهار هزار نفر اشتغال دارند.

مرکز این شهرستان  ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی یزد از پلمب یک کلینیک غیرمجاز پوست و زیبایی در مرکز استان خبر داد و گفت : متصدی کلینیک که یک خانم بود پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد .

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هادی رسایی گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک مرکز زیبایی ، بررسی موضوع به ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی سپرده شد.

وی ادامه داد: با تحقیقات مشخص شد که خدمات زیبایی پوست در این کلینیک بدون مجوزهای قانونی و حضور پزشک انجام می شود که باعث عفونت صورت برخی از بیماران شده و این موضوع نارضایتی و شکایت آنها را در پی داشته است.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی یزد ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله هماهنگی قضایی به عمل آمد و ماموران پلیس به همراه نماینده دانشگاه علوم پزشکی به محل مورد نظر اعزام و این مرکز را پلمب کردند.

وی از شهروندان خواست برای درمان به مراکز درمانی معتبر استان دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی یزد مراجعه کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.