گردشگری و توریسم

بازگشت مرگبار کرونا، مردم کردستان رعایت کنند

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم قادری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شدت گرفتن کرونا در استان، اظهار داشت: گردش ویروس در جامعه بسیار شدید شده و در بیشتر شهرستان‌ها علائمی از گردش بالای ویروس در پایگاه های دیده ور کووید۱۹ مشاهده می‌شود.
وی تاکید کرد: این مساله باعث پیک مجدد بیماری و برگشت مرگ و میر خواهد شد و این پیک می‌تواند شدیدتر و مرگبارتر از پیک ماه های خرداد و تیر باشد.
قادری با بیان اینکه شهرستان‌های بیجار، سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران جزو مناطق به شدت در معرض خطر هستند و خطر در سایر شهرستان‌ها نیز در حال افزایش است، افزود: کامیاران و بیجار نارنجی و بقیه شهرستان‌ها دارای وضعیت زرد هستند.
وی اضافه کرد: گردش ویروس در جامعه به مدارس نیز سرایت کرده که احتمالا سیکل تشدید بیماری را بوجود خواهد آورد که باعث مرگ و میر بیشتر می‌شود.
قادری یادآور شد: هنوز دانش‌آموز یا معلم مبتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی نشده ولی این اتفاق در هفته آینده دور از انتظار نیست.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هنوز زمان طلایی کنترل این پیک به اتمام نرسیده لذا با افزایش استفاده از ماسک، رعایت شدید فاصله فیزیکی و عدم برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و سایر تجمعات در فضاهای بسته، مراجعه بیماران با علایم متوسط و شدید به پزشک و ایزوله و قرنطینه کردن همه بیماران و افراد در تماس و مشکوک می‌توان نجات‌بخش جان مردم بوذ.
وی هشدار داد: در صورتی که رفتارهای بهداشتی بسرعت تقویت نشود، آثار این بی توجهی جیران ناپذیر خواهد بود.

آمار بستری‌های کرونا در کردستان در هفته جاری نزدیک به ۶۰ درصد نسبت به هفته‌های ماقبل افزایش یافته است.