گردشگری و توریسم

چهارمحال و بختیاری با رشد چشمگیر بیماران سرپایی کرونا مواجه است

مجید شیرانی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا این استان افزود: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود که چنانچه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی نداشته باشند، همین روند افزایشی را در تعداد بیماران بستری در پیش خواهیم داشت.
وی ادامه داد: این استان همچنان از استانهای گرفتار در موج دوم بیماری است به طوری که در هفته دوم و سوم شهریور در شاخص میزان مرگ و میر در ردیف سوم و در بروز ویروس در ردیف هشتم استانهای کشور قرار گرفت.
 شیرانی تصریح کرد: هرچند در هفته سوم روند افزایشی شیوع تا حدی متوقف شد اما به سبب افزایش تعداد بیماران سرپایی در استان طی روزهای پایانی هفته گذشته انتظار روند افزایشی شیوع کرونا همچنان وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد بیماران شناسایی شده در استان از ابتدا تاکنون را ۶ هزار و ۷۱۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار و ۲۹۳ مورد سرپایی و یکهزار و ۴۲۳ مورد بیمار بستری هستند و ۲۰۳مورد تاکنون جان خود را از دست دادند.
شیرانی، شهرکرد را پرگرفتارترین شهرستان استان در شیوع کرونا اعلام کرد و افزود: پس از آن شهرستانهای بن، بروجن و فارسان بیشترین گرفتاری را دارند.
وی میزان بروز ویروس کرونا در مناطق شهری را ۸۲ درصد و مناطق روستایی را ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان در رده سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال سن قرار دارند.
شیرانی بر لزوم جدی تر پروتکل های بهداشتی در استان تاکید و تصریح کرد: با وجود ارائه آموزش‌های بسیار و فراگیر اما همچنان برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی‌توجه هستند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.