گردشگری و توریسم

۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار بازآفرینی به شهرکرد اختصاص داده شد

ابراهیم علی‌رضایی شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ریال مختص ناحیه غرب است.
وی افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۱۰ پروژه مشترک در حوزه عمران و بازآفرینی شهری با شهرداری شهرکرد دارد.
علی‌رضایی تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در شهرکرد هزینه شد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون از محل اعتبارات عمران و بازآفرینی شهری ۳۵ طرح در چهارمحال و بختیاری تعریف و فعال شده است.
علی‌رضایی اظهار داشت: ۳۰ درصد فعالیت‌های حوزه بازآفرینی شهری از سوی شهرداری، ۳۰ درصد از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی و ۴۰ درصد از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری توجه به ارزش افزوده و رونق اقتصادی ضروری و در تسریع روند توسعه موثر است.
فرهاد رئیسی تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت کاری مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری توجه به توسعه مناطق کمتربرخوردار مانند ناحیه غرب شهرکرد، بافت‌های قدیمی و بافت‌های سنتی است.
وی با اشاره به اهمیت تهیه طرح جامع شهری افزود: طرح جامع از سلیقه‌محوری‌ها و فعالیت‌های جزیره‌ای جلوگیری می‌کند.
رئیسی تصریح کرد: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای عقب‌نشینی ۲ محله شهرکرد با کمک و هماهنگی سازمان عمران و بازآفرینی شهری اختصاص داده شده است.
نایب رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: اعتبارات عمران و بازآفرینی شهری بدون برنامه‌ریزی در سطح شهر هزینه نشود.
طیبه شریفی تاکید کرد: برای هزینه‌کرد اعتبارات عمران و بازآفرینی شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری هماهنگی بین شهرداری شهرکرد، اداره‌کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ایجاد شود.
عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: طولانی‌شدن روند اجرایی طرح‌های مدیریت شهری در نگاه شهروندان مطلوب و پسندیده نیست.
علی‌رضا توکلی تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از ایجاد دیون می‌تواند زمین در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.