گردشگری و توریسم

آیت الله عیسی قاسم: سازش نحس و هشدار شری بزرگ است

به گزارش ایرنا به نقل از المنار، شیخ عیسی قاسم افزوده است: همه رژیم‌های حاکم عربی که برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی اقدام کرده و یا می‌کنند به خوبی می‌دانند که این سازش برخلاف خواست شریعت الهی و خواست ملت‌های امت اسلامی است و به مثابه برآورده ساختن خواست آمریکا و اسرائیل و همسویی با اراده آنها بوده و این در حالی است که از زیان‌های بسیار آن برای این امت و از دشمنی اسرائیل و آمریکا با امت آگاه هستند.

در بیانیه رهبر شیعیان بحرین آمده است: نظام‌های حاکم هرگز میلی به عدالت با ملت‌ها ندارند و می‌خواهند سلطه خود را به طور کامل اعمال و هر امتیاز و فرصتی را به دست آورند. آنها سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل را که در تناقض با منافع امت اسلامی و دین مبین اسلام است را راهی برای سلطه‌گری بیشتر بر ملت‌ها و سرکوب آنها می‌دانند.

آیت الله عیسی قاسم تأکید کرده است: رژیم‌هایی که اراده و خواست آنها بر خلاف اراده ملت‌ها است و قصد دارند داشته‌های کشورها را به دست بگیرند و سلطه مطلقه بر مردم داشته باشند و تفکر آنها را ساقط کنند، راهی ندارند جز اینکه کسانی را که زیر سلطه خود هستند، تضعیف کنند، وجود آنها را به حاشیه ببرند، ذلت را بر آنها تحمیل کنند و بین آنها تفرقه ایجاد کرده و هرآنچه را که باعث نهضت آنها شود تعقیب کنند و از بین ببرند.

وی افزوده است: ملت‌های امت اسلامی اگر می‌خواهند خودساخته و با ارزش باشند، نباید از سیاست‌های کشور خود غافل شوند و باید اراده و خواست آنها در امور کشور و در سیاست‌های داخلی و خارجی محترم شمرده شود.

این بیانیه میافزاید، عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر که به نظر ملت‌های اسلامی و عربی مردود است، حتما در آینده نزدیک ساقط خواهد شد.

در پایان بیانیه رهبر شیعیان بحرین آمده است، دیروز امارات و امروز بحرین و فردا کشور سوم و چهارم در باتلاق سازش با دشمن صهیونیستی و گناه بزرگ آن افتاده و می‌افتند، دلیل آن شکاف بسیار عظیم بین حاکمان و مردم در تفکر، روحیه، اهداف و منافع است چنانکه حکومت‌ها در شکستِ روحی بسر می‌برند و می‌خواهند آن را به ملت‌ها تحمیل کنند و ملت‌ها باید علیه این شکست مقاومت کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.  

بحرین، دومین کشور پس از امارات متحده عربی است که در روزهای اخیر روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کند.

اگر چه منابع صهیونیستی فاش کردند که روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.  

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی کردند.

اقدام بحرین و امارات متحده عربی برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.