گردشگری و توریسم

رایزنی سران ارتش پاکستان و آمریکا در آستانه مذاکرات بین افغانی

به گزارش ایرنا و به نقل از بیانیه جمعه شب روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال «کِنت مَک کِنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در شهر ‘راولپندی’ پاکستان با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

این نشست درحالی انجام می‌شود که دوحه پایتخت قطر از فردا شنبه ۲۲ شهریور میزبان مذاکرات بین افغانی در قالب نشست میان هیات دولت افغانستان و هیات مذاکراتی طالبان خواهد بود.

ارتش پاکستان بدون ارائه جزئیات بیشتر درخصوص این دیدار گفت که ژنرال باجوا و همتای آمریکایی وی علاوه بر بررسی تحولات مربوط به افغانستان و فرآیند صلح درخصوص وضعیت ژئواستراتژیک در منطقه، همکاری‌های نظامی اسلام آباد-واشنگتن و تنش‌ها در شبه قاره گفت وگو کردند.

این دومین سفر رسمی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به پاکستان از فروردین ماه ۹۸ محسوب می‌شود.

سفرهای نسبتا پرتعداد مقامات و شخصیت‌های سیاسی-نظامی آمریکا به پاکستان از جمله زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در ماه‌ها و هفته‌های اخیر و رایزنی‌های پی در پی آن‌ها با مقامات پاکستانی درحالی انجام می‌شود که دولت ترامپ به دنبال رهایی از باتلاق جنگ افغانستان است.

مذاکره کنندگان دولت افغانستان  برای شرکت در گفت و گوهای صلح با طالبان ، روز جمعه کابل را به مقصد دوحه ترک کردند.

همزمان خبرگزاری فرانسه شامگاه جمعه از ورود “مایک پمپئو” وزیر خارجه دولت ترامپ به دوحه خبر داد.

وزارت امور خارجه قطر پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوحه میزبان مذاکرات صلح افغانستان خواهد بود که قرار است میان هیات دولت این کشور و گروه طالبان از ۱۲ سبتامبر (۲۲ شهریور) آغاز شود.