گردشگری و توریسم

شرکت در انتخابات ضامن وحدت و انسجام ایران اسلامی است

«احمد محمدی» روز جمعه در حاشیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دبیرستان استقلال کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری انتخابات و شرکت تمامی اقشار در انتخابات و عرصه های حساس نظام دست ردی بر سینه دشمنان انقلاب می زند و از سویی اهداف و نقشه های شیطانی آنها را خنثی خواهد کرد.

وی با قدردانی از حضور آگاهانه مردم درهمه صحنه ها به خصوص در انتخابات های مختلف، گفت: مردم استان کرمانشاه حضور خوبی در انتخابات مجلس در اسفند سال ۹۸ داشتند و انتظار می رود در مرحله دوم نیز این مشارکت آگاهانه خود را نیز تکرار کنند.

او تعیین سرنوشت مردم توسط خود آنها را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز در نظام جمهوری اسلامی خود مردم با حضور مستقیم در انتخابات مسوولان را انتخاب می کنند و این از برکات این نظام الهی است.

محمدی با دعوت مردم به حضور در شعبات اخذ رای از آنها خواست نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند و به وظیفه شهروندی خود در قبال جامعه عمل نمایند.

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ شهریور در ۲ حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب و دالاهو برای انتخاب ۲ نماینده دیگر استان آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در این ۲ حوزه انتخابیه نسبت به دور نخست انتخابات کاهش پیدا نکرده است، گفت: در حوزه کرمانشاه ۶۰۰ شعبه و در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو ۱۸۳ شعبه جمع آوری آرا مردم را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آرای ۶۶۱ هزار نفر از مردم استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، دوم اسفند ۱۳۹۸ تکلیف ۶ کرسی از هشت کرسی نمایندگی استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد اما رقابت در ۲ حوزه و بر سر ۲ صندلی دیگر به مرحله دوم کشید.

در دور نخست عبدالرضا مصری و محمد رشیدی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، آرش زره‌تن لهونی از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، علی رضایی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، سید جواد حسینی کیا از سنقروکلیایی و شهریار حیدری از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب راهی خانه ملت شدند.

اما رقابت سلمان محمدی‌بابازیدی و ابراهیم عزیزی برای یک کرسی باقی‌مانده در شهرستان کرمانشاه و مجتبی بخشی‌پور و نادر نادری در حوزه اسلام‌آباد غرب و دالاهو به دور دوم کشید.

ابتدا بنا بود که انتخابات دور دوم ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت و این انتخابات را هم پنج ماه عقب انداخت و به ۲۱ شهریور موکول کرد.
زمان برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح تا ۱۸ روز جمعه ۲۱ شهریور اعلام شده است.