گردشگری و توریسم

طرح اصلاح قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس بررسی می‌شود

سیدجواد ساداتی نژاد روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از شهرک گلخانه ای ساریگل اسفراین در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش اخیر قیمت کودهای شیمیایی (فسفات و پتاسه) گفت: این افزایش به علت حذف ارز ترجیحی بوده است.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس به طور شفاف مخالفت خود را با افزایش قیمت این نوع کودها اعلام کرده است.

ساداتی نژاد افزود: نگاه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای حل درازمدت این مشکل، افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی است تا  از این طریق افزایش قیمت کود شیمیایی جبران شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  گفت: در این پیوند یک طرح دو فوریتی برای اصلاح بند یک و دو قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی ارائه می شود که با تصویب آن قیمت خرید تضمینی اصلاح و حوزه سیاست گذاری و قیمت گذاری در این زمینه به شورای متشکل از کشاورزان خبره به عنوان ذینفعان و نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر  واگذار می شود.

رییس کمیسیون کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط،زیست مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه در سفر یک روزه به شهرستان اسفراین از روند علاج بخشی به سد بیداوار اسفراین که آب شرب و کشاورزی این شهرستان را تامین می کند و شهرک گلخانه ای ساریگل که در حال احداث است بازدید کرد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلو متری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.