گردشگری و توریسم

بیش از ۱۵ تُن چوب قاچاق در بوکان کشف شد

سرهنگ سلمان حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این ۲ محموله که در ۲ دستگاه کامیون بارگیری شده بود با دریافت گزارش‌های مردمی در مسیر جاده بوکان – سقز  متوقف شد.

وی اضافه کرد: این محموله در یکی از مناطق جنوب آذربایجان‌غربی بارگیری شده بود و صاحبان آن قصد داشتند آن را از طریق محورهای مواصلاتی به یکی از شهرهای شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به اینکه با متخلفان و قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی برخورد جدی می شود، بیان کرد: در این زمینه ۲ دستگاه کامیون توقیف شده و راننده آنها دستگیر و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

وی  با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان ارزش چوب‌های قاچاف ۱۵٠ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگلبانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد طبق قانون مجازات می‌شود.

در بوکان ۱۳۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه شامل مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.