گردشگری و توریسم

آخرین تلاش نامزدهای غرب گلستان برای جلب آرای مردم در انتخابات مجلس

در ساعات پایانی وقت مجاز تبلیغات مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب گلستان تکاپو و تقلای هواداران ۲ نامزد حاضر در این مرحله به اوج خود رسیده است.

افزایش حضور افراد صاحب نام در کاروان های تبلیغاتی نامزدها مشهودتر شده و قهرمانان ملی پوش رشته های والیبال، گورش و قایقرانی، هنرمندان رشته های مختلف هنری از جمله موسیقی، نمایندگان پیشین مجلس و فعالان سیاسی  از جمله افراد حاضر در کاروان های تبلیغاتی این دو نامزد هستند.

از دیگر موارد مشهود در روند تبلیغات این نامزدها، برگزاری جلسات متعدد آنها در مناطق روستایی است که تا پاسی از شب نیز ادامه دارد.

معابر و خیابان های شهر و روستاهای منطقه غرب گلستان بویژه گمیشان و بندرترکمن به سبب شرایط فرهنگی متاثر از قوم ترکمن به طور معمول در اوایل شب بسیار خلوت است اما تکاپو و بمباران تبلیغاتی نامزدها سبب شده تا بر خلاف پروتکل های بهداشتی، میتینگ های تبلیغاتی در شهر و روستاهای این مناطق برگزار شده و متاثر از آن، کوچه و خیابان های این مناطق به محلی برای ابراز عقده هواداران نامزدها تبدیل گردد.

رجب‌محمد آبادی در مرحله اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه غرب گلستان  ۱۴ هزار و ۹۸۳ رای به دست آورد.

 از دیگر شگردهای تبلیغی مد نظر تیم های تبلیغاتی این نامزدها، استفاده از ظرفیت آرای خاکستری ساکنان شهرهای مجاور این حوزه انتخابیه است.

گفته می شود هواداران این نامزدها برای جلب رای حتی به شهرهای گلوگاه، بهشهر، گرگان و آق قلا سفر کرده و کسانی که در دور اول رای نداده اند را مجاب به شرکت در انتخابات این مرحله در غرب گلستان می کنند.

از دیگر مباحثی که در این ساعات پایانی مشهودتر شده؛ تهیه و توزیع ماسک بین افراد حاضر در جلسات و نشست های تبلیغاتی است که نسبت به روز های نخست بیشتر شده تا خطر احتمالی شیوع این بیماری در غرب گلستان کمتر شود.

حرکت کارناوال های تبلیغاتی دو نامزد در سطح معابر شهری و روستایی نسبت به روزهای آغازین تبلیغات بیشتر شده و خودروهای حامل تصاویر این کاندیداها با بوق های ممتد برای جلب توجه شهروندان به تردد در خیابان های شلوغ مشغول هستند.

عبدالجلال ایری در دور اول انتخابات مجلس ۲۱ هزار و ۱۸۳ رای به دست آورد.

تیهه فیلم های تبلیغاتی و  عکس هایی از نمای باز برای نشان دادن تعداد طرفداران و پخش اشعار و دکلمه هایی به زبان محلی از جمله دیگر موارد تبلیغات در ساعات پایانی حوزه انتخابیه غرب گلستان است.

هر چند تمرکز هر دو نامزد که از قوم ترکمن هستند بیشتر معطوف به دو شهرستان گمیشان و بندرترکمن با جمعیت غالب ترکمن نشین است اما از کوچکترین روستاهای کردکوی و بندرگز نیز غافل نشده و تلاش می کنند برای دقایقی هم که شده در جمع اهالی این دو شهرستان هم حاضر شوند.

 به گزارش ایرنا در پایان انتخابات دور اول حوزه انتخابیه غرب گلستان، عبدالجلال ایری ۲۱ هزار و ۱۸۳ رای و رجب‌محمد آبادی ۱۴ هزار و ۹۸۳ رای به دست آوردند و بدلیل کسب نکردن اکثریت آرا، بخت خود را برای رسیدن به کرسی بهارستان در ۲۱ شهریور امسال امتحان خواهند کرد.

۲۴۴ شعبه در سطح چهار شهرستان کردکوی، بندترکمن، بندرگز و گمیشان پیش بینی شده که ۱۲۱ شعبه شهری و ۱۲۳ شعبه روستایی است.

در مرحله اول انتخابات ۱۱۸ هزار و ۷۳۷ نفر در انتخابات حوزه غرب گلستان شرکت کردند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی ،هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی شامل ۲ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه دارد.

در انتخابات دوم اسفند پارسال ۱۲۹ کاندیدا برای کسب هفت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه گلستان خود را در معرض ارزیابی و انتخاب یک میلیون و ۳۳۰ هزار واجد شرایط رای دادن قرار دادند که ۷۱ هزار نفر از آنان رای اولی بودند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ شهریور برگزار می شود.

طبق آخرین اعلام استاندار گلستان، شهرهای کردکوی، بندرگز و رامیان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.